دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1401 - 10:45

ایمپلنت دندان یک روزه، مزایا و عوارض آن

ایمپلنت های یک روزه، روشی مناسب برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است که طی یک مرحله درمان دندانپزشکی انجام می شود. آنها نیاز به گذراندن دو و یا چند مرحله جداگانه که در یک بازه زمانی چند ماه و یا چند هفته ای انجام می شود را ندارند. بزرگترین نقطه قوت ایمپلنت های یک روزه این است که شما فقط باید یک عمل جراحی انجام دهید و این بدان معناست که شما فقط یکبار روند بهبودی را طی می کنید.
کد خبر : 654770
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، ایمپلنت های یک روزه، روشی مناسب برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است که طی یک مرحله درمان دندانپزشکی انجام می شود. آنها نیاز به گذراندن دو و یا چند مرحله جداگانه که در یک بازه زمانی چند ماه و یا چند هفته ای انجام می شود را ندارند. بزرگترین نقطه قوت ایمپلنت های یک روزه این است که شما فقط باید یک عمل جراحی انجام دهید و این بدان معناست که شما فقط یکبار روند بهبودی را طی می کنید.


احتمالاً از خود می پرسید که چرا با وجود ایمپلنت های دندانی بعضی از افراد هنوز از دندانهای مصنوعی استفاده می کنند. دلیل آن این است که کاشت ایمپلنت برای همه افراد مناسب نیست. برخی از افراد برای کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت دندان نیاز به طی کردن یک برنامه درمانی محافظه کارانه تر دارند. مهم است که این امر را در حین بررسی اینکه ایمپلنت دندان انجام دهید یا خیر، در نظر داشته باشید.


چرا ایمپلنت دندان دائمی؟


دندان مصنوعی، زمانی، تنها گزینه موجود برای جایگزینی دندانهای از دست رفته بود. امروزه ایمپلنت دندان، به محبوبترین راه حل تبدیل شده است. ایمپلنت های دندانی، جایگزین مناسبی برای دندان مصنوعی های کامل و سایر پل های متحرک هستند. ایمپلنت ها راحت تر هستند و مزایای بیشتری از جمله ترمیم کانتور صورت را ارائه می دهد.


ایمپلنت ها مستقیماً در فک قرار می گیرند. سپس می توان با نصب یک پل به تناسب کامل دندانها رسید. این فرآیند، مشکلاتی که در دندانهای مصنوعی از جمله بی تناسبی، جابجا شدن، ظاهر نا مناسب، محدودیت در جویدن و حساسیت وجود دارد را از بین می برد. بهترین متخصصان ایمپلنت گزارش داده اند که، ایمپلنت های دندانی بسیار موفق بوده و توسط اکثر بیماران بخوبی تحمل می شوند.


پیشرفت در فناوری ایمپلنت، باعث رواج آن شده است. این روش مقرون به صرفه است و با استفاده از ایمپلنت های یک روزه، در یک روز قابل انجام است. علاوه بر مقرون به صرفه بودن، دوام طولانی مدت ایمپلنت ها، هزینه خرید چسب و مواد پاک کننده دندان مصنوعی را حذف می نماید. با انتخاب ایمپلنت های دندانی، بیماران می توانند روال عادی مراقبت از دندانها را انجام دهند. ایمپلنت های دائمی همچنین می توانند برای جایگزینی تکی دندانها نیز استفاده شوند و دندانهای سالم موجود را تحت تاثیر قرار ندهند. ایمپلنت ها، یک لبخند طبیعی و کامل ایجاد می کنند و یا می توانند با دندانهای طبیعی شما هماهنگی داشته باشند همچنین می توان از ایمپلنت ها بعنوان جایگزین کاملی برای دندانهای مصنوعی استفاده کرد. علاوه بر این ایمپلنت ها، آسیب های ریشه و شکاف استخوان حاصل از صدمه دندانهای از دست رفته را برطرف می نماید.


چرا ایمپلنت دندانی یک روزه؟


ایمپلنت دندان یک روزه، مزایا و عوارض آن


همانطوریکه در بالا گفته شد، با ایمپلنت های دندانی یک روزه، کل فرآیند را می توان در کمتر از یک روز تکمیل کرد. بهبودی تقریباً فوری است. نتایج حاصله از این عمل، دندان های دائمی است که ظاهر، حس و عملکردی درست مانند دندانهای واقعی دارند. چه برای جایگزینی یک دندان و چه برای چند دندان، ایمپلنت های دندانی یک روزه، یکی از کم تهاجمی ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه های موجود است. این روش، نتایج فوری را ارائه می دهد و با بازگرداندن ظاهر و عملکرد دندان ها، اعتماد به نفس در شما ایجاد می نماید. انجام این عمل به راحتی طی یک جلسه درمانی در مطب های دندانپزشکی که بیشتر و بیشتر می شوند، در دسترس است.


در روش ایمپلنت دندانی، پیچ هایی از جنس تیتانیوم که " ایمپلنت" نامیده می شوند، در استخوان فک قرار می گیرند. سپس یک بریج یا دندانهای شخصی به ایمپلنت ها وصل می شود که معمولاً در جلسه دوم انجام می شود. در ایمپلنت های یک روزه، کل عملیات در یک روز انجام می شود و کاملاً راضی کننده است. درمان یک روزه ایمپلنت دندان فواید زیادی دارد و معایب آن اندک است. بیایید فواید و معایب آن را بررسی کنیم.


مزایای کاشت ایمپلنت یک روزه


یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت های کاشته شده یک روزه، رضایت بیمار از ترمیم فوری دندانهای از دست رفته خود است. در حین بهبودی ایمپلنت، نیازی به پروتزهای ناراحت کننده مانند دندانهای مصنوعی کلی و جزئی نیست. این یک امتیاز بزرگ برای افرادی محسوب می شود که نگران لبخند زدن با چند جای خالی دندان هستند.


ایمپلنت های یک روزه همچنین این امکان را به بیماران می دهد که فوراً عملکرد طبیعی دندانهای خود را بدست بیاورند. هنگامی‌که پروتز به ایمپلنت متصل شد، فرد می تواند غذا بخورد و راحت صحبت کند. تکنیک های مورد استفاده برای نگه داشتن ایمپلنت در جای خود به خوبی آزمایش شده اند. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد حرکت آن در طول فرآیند بهبودی، حتی هنگام غذا خوردن و جویدن نیست.


ایمپلنت های یک روزه را میتوان همراه با سایر پروتز ها مانند دندان مصنوعی نیز استفاده کرد. این روش معمولاً “all on four” نامیده می شود. این روش شامل استفاده از یک ایمپلنت برای پشتیبانی از کل قوس پروتز است. این کار نیاز به پیوند استخوان را کاهش می دهد زیرا فقط از پایدارترین قسمت های فک بیمار برای حمایت استفاده می شود. این به معنای هزینه های کمتر برای بیمار است و در عین حال همچنان میزان موفقیت بالا است.


معایب ایمپلنت های یک روزه


کاشت ایمپلنت های یک روزه، نیاز به یکپارچگی استخوان را ، نفی نمی کند. ایمپلنت باید با استخوان فک بیمار بطور کاملاً ایمن ترکیب شود تا ایمپلنت موفقیت آمیزباشد. این بدان معناست که بیمار باید همچنان تمام توصیه های دندانپزشک را برای مراقبت از دهان بعد از عمل رعایت کند. عدم انجام این کار میتواند منجر به بروز عوارض در مسیر بهبودی شود. برای بیماران بهتر است که غذاهای نرم تر بخورند و از عاداتی مانند سیگار کشیدن و گاز گرفتن چیزهای سفت اجتناب کنند. در غیر این صورت ممکن است ایمپلنت از جای خود جابجا شود. بین 3 تا 6 ماه طول می کشد تا ایمپلنت بطور دائم با بافت استخوانی اطراف جوش بخورد.


راه حل خود را انتخاب کنید.


ایمپلنت دندان یک روزه، مزایا و عوارض آن


پس از خواندن این وبلاگ ممکن است بخواهید قبل از تصمیم گیری کمی تحقیق کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتری را بصورت آنلاین پیدا کنید و باید با یک دندانپزشک خوب در محدوده محل سکونت خود مشاوره نمایید تا ببینید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.


ما معتقدیم که تحقیقات شما ثابت خواهد کرد که دیگر دلیلی وجود ندارد که دندانهای مصنوعی ناراحت کننده را که لذت های ساده زندگی را محدود می کند، تحمل کنید. ایمپلنت های دندانی، راه حل بسیار موفقی برای دندان های از دست رفته می باشد. ایمپلنت های دندانی یک روزه، نتایج خود را ارائه می دهند. بیماران دیگر مجبور نیستند برای دیده شدن جای خالی دندانهای خود، نگرانی داشته باشند. عادات غذایی و صحبت کردن را می توان به سرعت بازیابی کرد. این یک ترقی و موفقیت بزرگ در جهت ارتقاء اعتماد به نفس و سبک زندگی می باشد.



انتهای پیام/ ر




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته