دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1398 - 11:05
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

جریمه شکار غیر مجاز افزایش یافت/ شکار قوچ و میش، 25 میلیون تومان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از افزایش جریمه شکار غیر مجاز قوچ و میش در استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: مبلغ جریمه شکار غیر مجاز این حیوانات به 25 میلیون تومان رسید.
کد خبر : 450504

سید اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره آمار شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده خراسان شمالی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 250 شکارچی متخلف در مناطق حفاظت شده خراسان شمالی دستگیر شدند که بیشتر این تخلفات مربوط به شکار و مابقی به چرای دام، معدن، آلودگی زیست محیطی و تخریب مرتع بوده است.


وی بیشتر گونه‌های شکارشده از سوی شکارچیان حیوانات را قوچ عنوان کرد و افزود: با توجه به فراوانی حیات وحش در خراسان شمالی بیشتر حیواناتی مانند قوچ، میش و گاهی آهو در مناطق حفاظت شده  شکار می‌شوند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه پیش از این جریمه تخلفات شکار غیر مجاز 10 میلیون تومان بوده است، گفت: اکنون مبلغ شکار غیر مجاز بالا رفته و برای یک راس قوچ و یا میش 25 میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است.


مطهری با اشاره به غیر مستقیم بودن دستگیری شکارچیان غیر مجاز، اظهار کرد: شکارچیان در تعقیب و گریز و با غافلگیری به دام نیروهای محیط بانان می‌افتند.


وی با بیان اینکه تاکنون هیچ محیط‌بانی مورد حمله شکارچیان قرار نگرفته است، گفت: بیشتر محیط‌بانان از سوی شکارچیان غیر مجاز تهدید می‌شوند و در یک سال گذشته فقط یک مورد محیط‌بان مورد حمله جدی شکارچیان متخلف قرار گرفت.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: شکار غیر مجاز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته