دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1398 - 16:20
طهماسب‌کاظمی:

برنامه توسعه دانشگاه آزاد اسلامی را به بدنه جامعه نزدیک کنیم

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه متوازن دانشگاه، حرکت به سمت مرزهای دانش و نزدیک‌کردن برنامه توسعه دانشگاه به بدنه جامعه تأکید کرد.
کد خبر : 411366
637018242900367478.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیراز، هفدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس صبح امروز به ریاست بهروز طهماسب‌کاظمی رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور محمدکاظم کاوه‌پیشقدم دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و سایر اعضا برگزار شد.


در این جلسه رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر زمینه‌سازی دانشگاه به‌منظور کسب مهارت‌آموزی هموطنان به‌ویژه قشر جوان اظهار کرد: رویکرد دانشگاه در گذشته متکی بر آموزش‌محوری بود؛ ولی از سال گذشته سعی بر آن شده که دانشگاه به سمت دانشگاه پژوهش‌محور، کارآفرین و دانشگاهی با توجه به نیاز مردم حرکت کند.


طهماسب‌کاظمی به تغییر سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی از فروردین ماه به شهریور ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مبنای درآمد عمده دانشگاه بر اساس پرداخت شهریه توسط دانشجویان است، تغییر سال مالی دانشگاه از موارد ضروری و مسلم بودجه و برنامه‌ریزی مالی بود که در راستای انضباط مالی دانشگاه و با تصویب هیئت امنا انجام شد.


وی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های گذشته بودجه‌بندی در دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت دقیق انجام نمی‌گرفت و بسیاری از ردیف‌های بودجه در واحدهای دانشگاهی تقریبی و با لحاظ‌کردن یکسری ضریب‌های افزایشی صورت می‌گرفت، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نظارت‌های مستمر همراه با دقت نظر، این ناهماهنگی‌ها برطرف می‌شود و با تجمیع حساب‌های شهریه‌ای در سازمان مرکزی دانشگاه، علاوه بر نظم‌دهی و سامان‌دهی به مسائل بودجه و هزینه‌های استان‌ها، در حال برگزاری انضباط مالی در دانشگاه هستیم.


رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اهتمام ویژه در تربیت نیروی انسانی به‌منظور رفع نیازهای جامعه، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و سوق‌دادن آموزش عالی به سمت رفع نیازهای جامعه و درنظرگرفتن ملاحظات اجتماعی از مهم‌ترین کارکردهای دانشگاه است که سرلوحه کاری همه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور است.


به گزارش آنا، در هفدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس که با محور تصویب پیش‌بینی بودجه سال 99-98 برگزار شد، تمام جزئیات بودجه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در نهایت به تصویب اعضای هیئت امنای استان رسید.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته