دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1398 - 09:32

کارخانه نوآوری چیست؟

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مستندی به معرفی کارخانه نوآوری و نقش آن در زیست‌بوم فناوری کشور پرداخته است.
کد خبر : 382220
Dw8dPWmW0AIgcKU.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای معرفی عناصر زیست‌بوم نوآوری و فناوری مستندی به نام «کارخانه نوآوری چیست» را ساخته است. کارخانه نوآوری با فضایی به وسعت 18 هزار متر مربع سال گذشته تأسیس شد و تبدیل به مرکزی برای سرمایه‌گذاران، استارت‌‌آپ‌ها و فعالان حوزه فناوری شد.


کارخانه متروکی که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری پردیس تبدیل به کارخانه نوآوری شده است، بزرگ‌ترین فضای کار اشتراکی در ایران را دارد.


کارخانه نوآوری خانه‌ای برای استارت‌آپ‌ها و جوانان خلاق است و پس از بهره‌برداری کامل می‌‌تواند تا 3 هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کند.


معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شفاف‌سازی درباره شایعه‌های معمول در شبکه‌های اجتماعی درباره ایران رتبه اول فرار مغزها نیز ساخته است که آمار واقعی فرار مغزها را بررسی می‌کند. براساس این گزارش، ایران در حال حاضر 4.5 میلیون دانشجو دارد که 53 هزار نفر از آنها در کشورهای خارجی تحصیل می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که تنها 1.3 درصد از دانشجویان کشور را ترک می‌کنند.


سورنا ستاری نیز در در ویدئویی 10 دقیقه‌ای مشکلات اقتصاد ایران را بررسی کرده است و از رشد بازیگران زیست‌بوم فناوری در سال‌های اخیر آماری را ارائه می‌دهد. همچنین گام‌های روشنایی مستند دیگری است که برای حمایت از کالای ایرانی تهیه شده است.


انتهای پیام/4107/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته