دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1398 - 12:09
بیرنگ:

نمایشگاه اینوتکس ظرفیتی برای شرکت‌های فناور و نوآور است

رئیس نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه گفت: نمایشگاه اینوتکس جنبه بازرگانی ندارد و بیشترین تمرکز بر روی شرکت‌های فناور و نوآور است.
کد خبر : 371722
download.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مرتضی بیرنگ در نشست خبری هشتمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس که پیش از ظهر امروز در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه اینوتکس جنبه بازرگانی ندارد و بیشترین تمرکز بر روی شرکت‌های فناور و نوآور است.


وی افزود: برگزار‌کنندگان این نمایشگاه از سیستم فناوری و نوآوری کشور هستند و از تمام بازیگران و عناصر حوزه علم و فناوری برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده است.


رئیس نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه  گفت: سال گذشته فرصتی ایجاد شد تا نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در ایران برگزار شود. به جرئت می‌توان گفت که این رویداد بزرگترین رویداد علمی است که در کشور برگزار می‌شود.


بیرنگ ادامه داد: همزمانی نمایشگاه اینوتکس و رویداد مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه فرصتی برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌کند تا دستاوردها و محصولات خود را به بازدیدکنندگان بین‌المللی عرضه کنند.


وی همچنین خبر از برگزاری مجمع پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان در حاشیه نمایشگاه اینوتکس داد و افزود: شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان، مدیران و مسئولان حوزه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران حوزه نوآوری در این رویداد حضور خواهند داشت. اهداف این مجمع ایجاد ارتباط نزدیک میان بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور، بررسی نقش مؤثر بنگاه‌های بزرگ نوآوری و سرمایه‌گذاران در رشد اقتصاد دانش‌بنیان کشور و بررسی چالش‌های اصلی پیشگامان حوزه نوآوری و تبادل نظر در این باره است. این رویداد 20 خرداد در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.


بیرنگ تصریح کرد: تا پایان سال 97 نزدیک به 4 هزار و 300 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف فناوری مشغول به فعالیت، تولید محصولات فناورانه و ارائه خدمات فنی هستند. نزدیک به نیمی از این شرکت‌ها نوپا و از اعضای مراکز رشد فناوری در سراسر کشور هستند. شرکت‌های دانش‌بنیان از نظر ابعاد مالی و اقتصادی به سه دسته تقسیم می‌شوند که حدود دو درصد از آنها شرکت‌هایی هستند که از نظر گردش مالی به شرکت‌های بزرگ‌تر وابسته هستند و چالش‌ها و دغدغه‌های آنها نسبت به شرکت‌های دیگر متفاوت است.


وی افزود: معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری با توجه این امر روش ویژه‌ای برای ارتباط به این شرکت‌ها در نظر گرفته است و تلاش می‌کند در موازات اقدامات رشددهنده شرکت‌های نوپا، فعالیت شرکت‌های بزرگ‌تر را نیز آسان‌تر کند و با تشویق آنها به توسعه محصولات و بنگاه‌های زیرمجموعه، اکوسیستم‌های فناوری کشور را با همکاری بخش خصوصی گسترش دهد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته