دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 09:59
رئیس پلیس پایتخت:

165 سارق و مجرم حرفه‌ای در تهران دستگیر شدند

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 165 سارق و مجرم حرفه‌ای در اولین طرح کاشف پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد.
کد خبر : 377850
61.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین رحیمی صبح امروز در اولین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه این طرح به‌منظور دستگیری سارقان تهرانی از چند روز گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: در این چند روز 165 نفر از سارقان و مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای دستگیر شدند.


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به انهدام 39 باند حرفه‌ای که اقدام به سرقت می‌کردند، ادامه داد: اعضای این باند تا امروز به 2 هزار و 230 فقره سرقت اعتراف کردند.


وی اظهار کرد: بیشتر سارقان دستگیر شده در این طرح در حوزه سرقت منزل، خودرو و وسایل داخل خودرو فعالیت می‌کردند؛ در یک ماه گذشته در حوزه کشف جرائم با افزایش 13 درصدی مواجه بودیم و البته وقوع جرم نیز 3 درصد کاهش داشته است.


رحیمی با بیان اینکه تهران در حوزه وقوع جرم رتبه آخر را بین استان‌ها دارد، افزود: در حوزه کشف جرم سرقت آمار بالایی را نسبت به سایر استان‌ها داریم.


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به جزئیات اولین طرح کاشف پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: در این طرح 71 نفر در رابطه با زورگیری، کیف‌قاپی و سرقت به عنف دستگیر شدند و 26 باند نیز متلاشی شد؛ همچنین 7 نفر در رابطه با جعل اسناد دستگیر و سه باند متلاشی شدند.


وی با بیان اینکه در این طرح 5 قاتل دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: پلیس پایتخت در حوزه دستگیری قاتلان وضعیت مناسبی دارد و غیر از قاتل وکیلی که در چند روز گذشته به قتل رسید، تمامی قاتلان شناسایی و دستگیر شدند.


رحیمی اظهار کرد: متهمانی که به مرخصی رفته و هنوز به زندان بازنگشته‌اند، در دو سه روز آینده خود را به زندان معرفی کنند؛ پلیس آگاهی نیز با افزایش گشت‌های خود، به متهمان فراری امان نخواهد داد.


رئیس پلیس پایتخت در پایان درباره فعالیت پارکبانان در شهر گفت: فعالیت همه این افراد حدود یک سالی است که ممنوع شده و پلیس با فعالیت غیرقانونی این افراد مقابله خواهد کرد.


انتهای پیام/4110/ 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته