دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نصیربیگی:

جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی،تقسیم فرصت‌های برابر است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: هدف اصلی جشنواره سرود‌ها و آوا‌های انقلابی تقسیم فرصت‌های برابر برای تمام هنرمندان در سراسر کشور است.
کد خبر : 350403
7974941_165.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا،‌ نشست رسانه‌ای جشنواره موسیقی  سرود‌ها و آوا‌های انقلابی ظهر امروز در محل انجمن موسیقی بسیج هنرمندان کشور با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، دبیرجشنواره موسیقی  سرود‌ها و آوا‌های انقلابی، مدیر اجرایی  این جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.


 امیر نصیربیگی در نشست رسانه‌ای جشنواره سرود بسیج  گفت: بسیج هنرمندان کشور جشنواره‌های متعددی را در زمینه‌‌های مختلف هنری برگزار می‌کند. یکی از این جشنواره‌ها که مورد توجه قرار گرفته است جشنواره سرود بسیج است.چهارمین دوره جشنواره سرود‌ها و آوا‌های انقلابی را در شرایطی برگزار می‌کنیم که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم.


رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور بیان کرد:دوره‌های قبلی این جشنواره  را در استان فارس و شهر شیراز برگزار کردیم.   چهارمین دوره جشنواره سرود و آوا‌های انقلابی بسیج  را در استان لرستان و شهر خرم‌آباد برگزار خواهیم کرد. برگزاری  جشنواره سرود بسیج حکایت از اهمیت  سرود‌های حماسی و انقلابی دارد که برای نسل جوان و انقلابی کشور و اقشار مختلف جامعه یاد‌آور بسیاری از خاطرات ناب دوران انقلاب اسلامی است.


نصیربیگی اظهار کرد: اهمیت این جشنواره از آن جایی است که  در دوران کوتاه فراخوان ارسال آثار، 500 اثر از گروه‌های مختلف به دبیر‌خانه  رسید. از میان این 500 اثر 400 سرود به داوری گذاشته شد. شاخصه چهارمین دوره جشنواره سرود بسیج، شیوه داوری آن است که به‌عهده مردم گذاشته شده است.  آثار رسیده به دبیر‌خانه از سطح  حرفه‌ای و خوبی برخوردار است.


وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف و  دستاورد‌های برگزاری جشنواره سرود بسیج، کشف و رشد استعداد‌های استانی و معرفی زیر‌ساخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شهر و استان محل برگزاری جشنواره به شرکت‌کنندگان و اصحاب رسانه است. پررنگ کردن هنر در استان‌ها در جذب هنرمندان گمنام و بدون امکانات  و تولید آثار فاخر اهمیت بسیاری  دارد.


در ادامه این نشست رسانه‌ای، جمشید جم دبیر جشنواره سرود‌ها و آواهای انقلابی گفت: از این که در این دوره دبیری جشنواره سرود بسیج را به‌عهده گرفته‌ام بسیار خرسندم چرا که این راهی است چهل سال قبل با شور و شوق برای پیروزی انقلاب شروع کردیم.  همواره دغدغه سرود را داشته‌ایم و از همان ابتدای انقلاب اسلامی در راه تهیه و تولید این دست آثار هنری بودیم تا حماسه‌ای آفریده شود. شعر و موسیقی و نغمه‌های ایرانی آنقدر پربار است که همه وصفش را می‌دانند.


وی بیان کرد: بعد از ارسال فراخوان، این جشنواره بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در این دوره سرود‌ها و آوا‌های قومی از سراسر ایران را جمع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوری کردیم و به داوری مردم گذاشتیم. که از 13  استان 17 اثر با رأی مردم انتخاب شده است و در دوره چهار‌ روزه برگزاری جشنواره در استان لرستان و شهر ‌خرم‌آباد اثر برتر با  رأی مردمی و همچنین رأی هیئت داوران انتخاب خواهد شد.  


جشنواره ‌سرود‌ها و نوا‌های انقلابی از ۲۵  تا ۲۸ دی در استان لرستان و شهر خرم‌آباد برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته