دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
لیالی:

رئیس جدید سازمان حج از تجربیات مدیران گذشته استفاده کند

رئیس اسبق سازمان حج با اشاره به انتخاب رئیس جدید این سازمان گفت: رئیس جدید از تجارب و اندوخته‌های تجربی همکاران در درون و بیرون سازمان بهره بگیرد.
کد خبر : 342863
Screenshot_۲۰۱۸۱۲۰۹-۲۱۴۱۱۸.png

علی لیالی در گفتگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با اشاره به انتخاب رئیس جدید سازمان حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت، یک سازمان فرا بومی است، زیرا حج یک موضوعی است که تنها توسط سازمان حج و زیارت عملیات آن محقق نخواهد شد و همه ارگان‌ها و نهادها در اجرای آن نقش دارند و در این زمینه مشارکت می‌کنند.


وی افزود: حج یکی از عملیات‌های راهبردی است و مهم‌ترین نقش سازمان حج و زیارت در این جایگاه می‌تواند نقش هماهنگی میان سازمان و نهادهای دخیل در عملیات کلان حج باشد. نقش دوم و برجسته دیگر رئیس سازمان حج و زیارت این است که بتواند هماهنگی خوبی  با دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.


رئیس اسبق سازمان حج و زیارت تصریح کرد: وقتی کسی در رأس سازمان قرار می‌گیرد، باید توانمندی همراه کردن ارگان‌ها و سازمان‌های بیرون را با خود عملیات سازمان داشته باشد. توانمندسازی امکانات، پشتیبانی معنوی و قانونی از عملیات حج از طرف دولت و هماهنگی با نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از دیگر موضوعاتی است که باید رئیس سازمان حج و زیارت به آن بپردازد تا در یک فضای همراه و هماهنگ و همدل بتوانند عملیات حج را به خوبی پیش ببرد.


وی یادآور شد: ضمن احترام به همه عزیزانی که در مقاطع مختلف مسئولیت مدیریت سازمان حج و زیارت را داشتند، انتخاب جدید و انتصاب علیرضا رشیدیان به عنوان رئیس سازمان حج و زیارت یکی از بهترین انتخاب‌ها و انتصاب‌ها بود. ایشان تجربه و پیشینه مدیریتی کلانی در کارنامه خود دارد و همچنین شناخت کافی از عملیات حج دارند؛ چون ایشان سال‌ها به عنوان ناظر بعثه مقام معظم رهبری در عملیات حج حضور داشتند و از نزدیک با مشکلات و دغدغه‌های زائران آشنا هستند. این انتخاب در این مقطع زمانی انتخاب شایسته‌ای است و برای رئیس جدید سازمان حج و زیارت آرزوی توفیق دارم.


لیالی گفت: توصیه بنده این است که رئیس سازمان جدید از تجارب و  اندوخته‌های تجربی همکاران در درون و بیرون سازمان بهره بگیرد و همچنین از دفاتر زیارتی استفاده کند. فاکتور استفاده از کارکنان سازمان حج و زیارت و کارگزاران و مدیران و عوامل کارگزاران از طرفی و فاکتور همراه کردن سازمان و دستگاه‌های دخیل در حج همچون بانک، هواپیمایی، نیروهای انتظامی، گذرنامه و سایر بخش‌ها که در مأموریت‌های حج بتوانند گام‌های بلندی را در دوران مسئولیتشان بردارند، از دیگر توصیه‌های است که رئیس جدید می‌تواند در اولویت کاری خود قرار دهد.


گفتنی است، علی لیالی در دی 1388  تا خرداد 1391، ریاست سازمان حج و زیارت را برعهده داشت.


انتهای پیام/4072/4090/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته