دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مصاف یوزهای ایرانی با آماده‌ترین حریف آمریکای جنوبی

تیم ملی فوتبال در چالشی مهم در قطر به مصاف ونزوئلا می‌رود.
کد خبر : 327322
BQ4K1835.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18:30 در ورزشگاه حمد بن خلیفه شهر دوحه به مصاف تیم ملی ونزوئلا می‌رود. این دیدار قرار بود در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما مسائل غیرفوتبالی موجب شد تا برگزاری این دیدار به قطر موکول شود.


شاگردان کارلوس کی‌روش در مسیر آماده‌سازی جام ملت‌های 2019 آسیا که در امارات برگزار خواهد شد ابتدا به دیدار بولیوی رفتند و موفق شدند این حریف آمریکای جنوبی را با نتیجه دو بر یک مغلوب کنند. آنها در دومین دیدار تدارکاتی به مصاف تیم ملی ترینیداد و توباگو رفتند و توانستند این حریف را با نتیجه یک بر صفر شکست دهند و امروز برابر تیم دیگری از قاره آمریکای جنوبی به میدان می‌روند. 


ونزوئلا در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در جدول 10 تیمی منطقه آمریکای جنوبی در رده آخر قرار گرفت اما در آن رقابت‌ها مقابل آرژانتین در هر دو دیدار رفت و برگشت به تساوی رسید. آنها پس از ناکامی از حضور در رقابت‌های جام جهانی جدیت فراوانی دارند تا همچون مسابقات کوپا آمریکا به نتایج خوبی در رقابت‌های بین‌المللی برسند. باتوجه به برگزاری رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا تیم ملی ونزوئلا در دو دیدار دوستانه پس از جام جهانی به مصاف حریفانی از قاره آسیا رفت. آنها در خانه ژاپن به تساوی یک بر یک قناعت کردند و موفق شدند در دیدار با امارات برتری دو بر صفر را تجربه کنند تا نشان دهند برای ایران حریفی سخت‌تر از بولیوی و ترینیداد و توباگو هستند.


هدایت تیم ملی ونزوئلا برعهده رافائل دودامل است و در ترکیب این تیم بازیکنانی چون سالامون راندون که در نیوکاسل انگلیس بازی می‌کند، توماس رینکون کاپیتان آنها که در تورینوی ایتالیا توپ می‌زند، سرجیو کوردووا هافبک آگسبورگ آلمان و روبرتو روزالز مدافع تیم اسپانیول اسپانیا بازیکنان شاخصی هستند که می‌توانند برابر بازیکنان تیم ملی ایران بدرخشند و عامل برتری لاوینوتینتو شوند.


تیم ملی کشورمان در حالی با ونزوئلا بازی خواهد کرد که سال گذشته پیش از جام جهانی موفق شد در نایمخن هلند این حریف را یک بر صفر شکست دهد. شاگردان کی‌روش در اردویی که به دیدار امروز با ونزوئلا منجر شده است حواشی زیادی را داشتند و ترجیح داده بودند به‌خاطرِ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که می‌تواند مهدی تاج را برکنار کند با رسانه‌ها صحبتی نداشته باشند که البته این موضوع با عذرخواهی کی‌روش در نشست خبری پیش از سفر به قطر تا حدود زیادی حل شد. بدون تردید دومین پیروزی برابر ونزوئلا در فاصله یک سال نتیجه بسیار خوبی است که می‌تواند یوزهای فوتبال ایران را با انگیزه بیشتری راهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کند.


انتهای پیام/4051/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته