دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس مدیریت فوتبال:

اینفانتینو و شیخ سلمان موظف بودند به ایران بیایند

کارشناس مدیریت فوتبال گفت: رؤسای فیفا و AFC موظف بودند تا در فینال لیگ قهرمانان آسیا به ایران بیایند.
کد خبر : 324653
AG8I1132.jpg

امیر واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره مراسم باشکوه لیگ قهرمان آسیا در ورزشگاه آزادی گفت: این مراسم با مدیریت کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تنها امکانات را فراهم کرده بودند. البته مدیریت AFC هنوز به UEFA در فوتبال اروپا نرسیده است.


وی ادامه داد: برگزاری بی‌نقص مراسم قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا از سوی AFC نشان داد اگر مدیریت درستی بر منابع وجود داشته باشد، شاهد صحنه‌های زیبایی هستیم. خوشبختانه فشاری که AFC بر نقایص ورزشگاه آزادی وارد آورد باعث شد که شاهد پیشرفت خوبی در مهم‌ترین ورزشگاه کشور باشیم و پس از این می‌توانیم با نگرش صحیح به مدیریت حرفه‌ای فوتبال در ایران، شاهد اتفاق‌های بسیار زیباتری باشیم.


مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: زمانی که فوتبال ما به‌دنبال تحول است، باید در محور توسعه قرار بگیرد و بتواند از امکاناتی که دارد به‌بهترین‌شکل بهره بگیرد. ما بارها شرایط خوب فیزیکی و سخت‌افزاری داشتیم اما با مدیریت غلط باعث شدیم بسیاری از این منابع از دست بروند و مردم لذت کافی را تجربه نکنند. امیدوارم پس از این شاهد استفاده بهینه از امکانات سخت‌افزاری‌مان باشیم و از مدیریت اجرایی خوبی که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفت، استفاده مفیدی ببریم.


وی درخصوص‌اینکه برانکو ایوانکوویچ با رساندن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا باعث شد رؤسای فیفا و AFC به ایران بیایند، گفت: یکی از مهم‌ترین فاکتورها در مربیگری، صبوری است. برانکو به‌خوبی این فاکتور را صرف کرد و بدون حاشیه شرایطی فراهم آورد تا پرسپولیس را به‌سمت موفقیت سوق دهد. او برخلاف مربیانی که دائماً خوراک آنها حاشیه‌سازی است و بهانه‌های رنگی درست می‌کنند، در تعالی پرسپولیس نقش مهمی را ایفا کرد.


واعظ آشتیانی تأکید کرد: در موفقیت پرسپولیس تنها نباید برانکو را سهیم دانست بلکه باید همه دست‌اندرکاران باشگاه پرسپولیس را عامل موفقیت این تیم دانست. به‌نظرمن مجموعه پرسپولیس همه یک سرود را خواندند و نهایتاً به‌عنوانِ دومی آسیا دست پیدا کردند.


وی افزود: در عرصه مدیریت ورزش، حضور شیخ سلمان و اینفانتینو در ایران جزء وظایف‌شان بود. پنج قاره در جهان وجود دارد که آسیا از همه بزرگ‌تر است و رؤسای فیفا و AFC موظف بودند که در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند. امیدوارم که دیگر تیم‌های ایرانی نیز بتوانند در سطح آسیا همچون پرسپولیس موفق باشند تا در آینده رؤسای فوتبال جهان را موظف کنیم که همواره در ایران حضور داشته باشند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته