دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی حسینی؛

جزئیات جشنواره ملی هنرمندان شاهد و ایثارگر اعلام شد

از سوی مدیرکل امور هنری و نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران جزئیات جشنواره ملی هنرمندان شاهد و ایثارگر اعلام شد.
کد خبر : 323280
_HZS9712.jpg

سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: جشنواره ملی هنرمندان شاهد و ایثارگر برای حمایت از هنرمندان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگر برگزار می‌شود تا هنرمندان جامعه ایثارگر که در زمینه هنر دارای اثر هستند و یا آثار هنری خلق می‌کنند با شرکت در این جشنواره فرصت دیده شدن را پیدا کنند و در عرصه رقابت توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.


وی گفت: این جشنواره در بخش‌‌های هنرهای تجسمی، نمایشی، ادبی و سرود برگزار می‌شود. هنرهای تجسمی شامل گرافیک، نقاشی، طراحی و عکاسی است. هنرهای نمایشی دو بخش نمایش‌های صحنه‌ای و نمایش‌های خیابانی را شامل می‌شود، رقابت در حوزه ادبی نیز داستان‌های کوتاه و بلند را در برمی‌گیرد.


مدیرکل امور هنری و نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: جامعه شاهد و ایثارگر دارای پتانسیل ‌بالایی از آثار هنری و ادبی است که این جشنواره ملی می‌تواند ضمن تجمیع این آثار در ارتقاء سطح کیفی آنها سهم مهمی داشته باشد. شرکت در این جشنواره فقط برای جامعه ایثارگر و شاهد برنامه‌ریزی شده و هیچ‌گونه شرط سنی را در‌بر ندارد. یکی از شرایط مهم و ضروری برای شرکت در این جشنواره زمان تولید اثر است که می‌بایست متعلق به سال 1397 یا 1396 باشد و خارج از این زمان‌ها اثری پذیرفته نمی‌شود.


وی ادامه داد: ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره از طریق درگاه الکترونیکی نوید شاهد امکان‌پذیر است و آثاری که در قالب تصویر ارسال می‌شود، دارای حداقل زمان سه دقیقه و حداکثر پنج دقیقه باشد. به هر یک از هنرمندان شرکت‌کننده در بخش‌های مختلف جشنواره بنا به نظر و انتخاب هیأت داوران جوایز نفیسی اهدا می‌شود که شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جوایز نقدی است. مهلت ارسال آثار تا 15 آبان است و نتایج داوری جشنواره نیز تا 30 آبان اعلام می‌شود.


انتهای پیام/4072/4100/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته