دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایش «مشی و مشیانه» در نشست انسان‌شناسی و فرهنگ

نشست «اسطوره‌شناسی به‌عنوان تاریخ فهم و فرهنگ» همراه با نمایش فیلم «مشی و مشیانه» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.
کد خبر : 320882
مشی و مشیانه.png

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از انسان‌شناسی و فرهنگ، سومین نشست از دوره ششم سلسله‌نشست‌های یک‌شنبه‌های انسان‌شناسی و فرهنگ (نشست 146) با موضوع «اسطوره‌شناسی به‌عنوان تاریخ فهم و فرهنگ» برگزار خواهد شد.


در این نشست، فیلم «مشی و مشیانه» نمایش داده می‌شود. این فیلم ساخته حسن نقاشی، پژوهشگر و مستندساز 43 ساله ایرانی و روایتگر یکی از اسطوره‌های کهن تمدن ایران به‌ویژه در مناطق کویرنشین است. «مشی و مشیانه» در اسطوره‌های ایرانی همان آدم و حوا هستند که نژادهای گوناگون از نسل آنها به وجود می‌آید. این فیلم که در سال 1385 ساخته شده، در جشنواره‌های داخلی و خارجی گوناگون از جمله جشنواره فیلم ZIFF ونکوور در سال 2006 و جشنواره فیلم دانشگاه سوربن در سال 2010 به‌عنوان فیلم برگزیده انتخاب شده است.


 همچنین بهار مختاریان، اسطوره‌شناس و استاد دانشگاه هنر اصفهان نیز در این نشست سخنرانی خواهد داشت. علاقه‌مندان به تاریخ هنر و مطالعات فرهنگی می‌توانند روز یک‌شنبه ششم آبان‌ ماه جاری از ساعت 16 تا 19 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ولیعصر، خیابان دمشق در این نشست شرکت کنند.


 انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: ana Ananews آنا فرهنگ هنر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته