دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1397 - 12:18
جانشین فرمانده ناجا مطرح کرد:

کاهش وقوع قتل و تجاوز به عنف در کشور/ رضایت 87 درصدی مردم از امنیت عمومی

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به افزایش رضایت مردم از امنیت عمومی گفت: در 6 ماه اول سال‌ جاری قتل و تجاوز به عنف در کشور کاهش چشمگیری داشته است.
کد خبر : 315309

به گزارش خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار اسکندر مؤمنی پیش از ظهر امروز در همایش کارآگاهان پلیس که در ستاد ناجا برگزار شد، گفت: امروز با تلاش پلیس‌های تخصصی به‌ویژه پلیس آگاهی ناجا شرایط امنیت در کشور مطلوب و قابل قبول است و احساس امنیت در سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر بوده و این شرایط هم در سطح امنیت ملی و هم امنیت داخلی بوده و به‌طور کلی ایران 97 امن‌تر از ایران 96 بوده است.

وی ادامه داد: با تلاش مأموران پلیس آگاهی جرائم ما در 6 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته کاهش و کشفیات ما افزایش داشته است. به‌طور مثال در سرقت مسلحانه 11 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم و در بحث قتل 13  درصد و در موضوع تجاوز به عنف 23 درصد کاهش داشتیم.

جانشین فرمانده ناجا افزود: در بحث سرقت موتورسیکلت 23 درصد در 6 ماه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم. در موضوع درگیری مسلحانه هم 54 درصد، در موضوع هلاکت اشرار 11 درصد و دستگیری اشرار 13 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کمتر شاهد شهادت نیروهای انتظامی بوده‌ایم، ادامه داد: در بحث مبارزه با مواد مخدر 360 تن در 6 ماه ابتدایی امسال کشف کردیم که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است، همچنین در بحث کشفیات سلاح نیز اقدامات خوبی صورت گرفت.

مؤمنی ادامه داد: در موضوع کشف کالای قاچاق 99 درصد نسبت به سال گذشته در بحث ریالی افزایش داشته‌ایم؛ کشفیات ما در این موضوع از نظر ریالی 4 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی از افزایش 5 درصدی کشف پرونده‌ در بحث قاچاق کالا خبر داد و اظهار کرد: کشف پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان نیز 45 درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: جعل 2 درصد و کلاهبرداری هم 25 درصد کاهش داشت.

مؤمنی افزود: تمام این اقدامات در جهت تأمین امنیت کشور و رضایت‌مندی مردم بوده است و از طرفی با نظرسنجی‌های صورت گرفته 87 درصد از مردم از امنیت عمومی احساس رضایت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کارآگاهان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی کارآگاهان، آرامش در کار و صبر و از طرفی دقت بالای آن‌هاست. پلیس آگاهی با هوش و ذکاوتی که دارد در بحث مقابله با جرائم فعال است و همان‌طور که از آمار مشخص است این افراد وظایف خود را به بهترین امر ممکن انجام داده‌اند.

در پایان این مراسم از کارآگاهان برتر استان‌های مختلف کشور تقدیر شد.

انتهای پیام/4076/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته