دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سفیر ایران در عراق با «سید عمار الحکیم» دیدار کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، با رئیس «ائتلاف ملی عراق» که در بر گیرنده بزرگترین احزاب و جریان‌های سیاسی شیعه در عراق است، دیدار کرد.
کد خبر : 256956

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، وبگاه خبری «الفرات» عراق امروز پنجشنبه گزارش داد که «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد، با «سید عمار الحکیم» رئیس «ائتلاف ملی عراق» و رئیس «جریان حکمت ملی» دیدار و گفت‌وگو کرد.


جریان حکمت ملی از احزاب تازه‌‌تأسیس در عراق است. این حزب در ژوئیه 2017 تأسیس شد و سید عمار الحکیم رئیس آن در کنفرانسی خبری «میانه‌روی و اعتدال» را شعار اصلی آن دانست.


الفرات نوشت: رئیس ائتلاف ملی، آقای سید عمار الحکیم با ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق، جدیدترین وضعیت سیاسی عراق و منطقه را بررسی کرد. بیانیه ریاست ائتلاف ملی در این خصوص اعلام کرد که این دیدار در دفتر عمار الحکیم برگزار و مسائل سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و راههای افزایش روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها، بررسی و بر اهمیت گفت‌وگو جهت حل مشکلات و بحران‌های منطقه گفت‌وگو شد.


رئیس «ائتلاف ملی» که دربرگیرنده بزرگترین احزاب و جریان‌های سیاسی شیعه است، در این دیدار، تأکید کرد که «عراق عزمش را جزم کرده تا در تکمیل موفقیت‌های نظامی، سیاسی و اجتماعی، پیروزی‌هایی بزرگ در حوزه سازندگی و خدمات محقق کند».


در این بیانیه به سخنان ایرج مسجدی اشاره‌ نشده است. مسجدی، سفیر فعلی ایران در عراق، حدود یک سال پیش (دی 95) به این سمت، منصوب و جانشین حسن دانایی‌فر، سفیر سابق ایران در بغداد،‌ شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته