دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پیام‌ها و بیانیه‌های واحدهای دانشگاهی صورت گرفت

دعوت از دانشگاهیان و اقشار مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس

روسا و مسئولان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه افزون بر تجلیل و قدردانی از اقدامات اخیر ضدتروریستی سپاه پاسداران علیه گروه تروریستی داعش از عمومی مردم بویژه دانشگاهیان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.
کد خبر : 188825

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی روز قدس یک تکلیف است، اظهار کرد: «روز قدس، روز بی اعتبار کردن غده سرطانی رژیم صهیونیستی و روز یادآوری مسئله مهم فلسطین و مظلومیت مردم آن به جهانیان است.»


دکتر قهرمان جوادی زاده با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به نام روز قدس نامگذاری شده است آن را یکی از مهمترین یادگار امام خمینی (ره) یاد کرد و گفت: «اکنون روز قدس به یک نماد جهانی مبارزه علیه استکبار و تروریسم بین المللی تبدیل شده است و امام (ره) با دوراندیشی خود و شناختی که از این رژیم اشغالگر داشت روز قدس را در تقویم مبارزات مردم اضافه کرد تا هیچگاه جعلی بودن و اشغالگر بودن این رژیم فراموش نشود.»


وی افزود: «روز قدس روزی است که هیچگاه نخواهد گذاشت جهانیان فلسطین را فراموش کنند زیرا مسئله فلسطین دیگر جهانی شده است و باید همه مردم با اتحاد و همدلی از ریشه دوانیدن این رژیم اشغالگر جلوگیری کنند.»


جوادی زاده تاکید کرد: «جامعه دانشگاهی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه همگام با سایر مردم و دانشگاهیان با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد و ضمن انزجار و تنفر خود از جنایات و اشغالگری‌های رژیم صهیونستی، همدردی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده و میثاقی دوباره با امام (ره) و مقام معظم رهبری خواهند بست.»


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و استان آذربایجان شرقی با گرامیداشت روزجهانی قدس، همراه و همگام با اقشار ملّت مسلمان، خداجو و روزه دار ایران اسلامی، باتوجه به حوادث تروریستی اخیر در تهران و شرایط بسیار حساس منطقه ای، همچون سالهای گذشته، باحضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کرده و اعلام می دارند که داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری که چند وقتی است وارد صحنه شده‌اند همه با هدف خارج کردن اسرائیل از ذهن‌ها شکل گرفته و یکی از این سیاست های نظام استکباری برای پیشبرد اهداف اسرائیل است و به فلسطینی ها ثابت می‌کنند که تنها نیستند و حمایت معنوی مسلمانان و آزادی‌خواهان دنیا پشتیبان آن‌هاست و دشمن را مأیوس کرده و موجب تقویت جبهه مقاومت می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب از شرکت پرشور دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در راهپیمایی روز جهانی قدس خبر داد.


دکتر فرهان گل کارمنش در جلسه شورای فرهنگی برای اجرای هرچه باشکوه تر راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: «استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ضمن محکوم کردن جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی همراه با سراسر کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پرشوری خواهند داشت.»


گل کارمنش بیان کرد: «با توجه به حساسیت امسال به موضوع راهپیمایی روز جهانی قدس، دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب با صدور بیانیه ای در راستای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی ازخانواده بزرگ دانشگاه و مردم غیور و شهید پرور شهرستان گیلان غرب دعوت کردند که با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.»


ابوالفضل فرهادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در بیانیه ای از مردم مومن و روزه دار، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.


در قسمتی ازین بیانیه آمده است؛ روز قدس که نشان از همبستگی فکری و دینی ملت مسلمان جهان است و برای همدلی و همزبانی با ملت مظلوم فلسطین از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای وحدت کلمه نام گذاری شده است، هر سال باشکوه تر از قبل برای به رخ کشیدن اتحاد ملت مسلمان برگزار می شود.


حال که در شرایطی قرار داریم که دشمنان اسلام چشم به از هم گسیختگی و از بین بردن امت متحد دوخته اند، سعی کنیم تا با حضور پررنگ و پرشور خود به همگان ثابت کنیم ملت مسلمان در هر شرایطی از یکدیگر حمایت می کنند و تهدیدات و تحریم ها مانع این یکدلی نمی شود. بلکه ما مردمی هستیم که با آگاهی از درایت و دستورات رهبری پیروی می کنیم و تا آزادی قدس عزیز از حمایت دست نمی کشیم.


در بیانیه دکتر رحیم انصاری پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس آمده است: قدس نخستین قبله گاه مسلمین جهان و بنابه فرموده بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) پاره تن اسلام، امروز در چنگال یکی از خون آشام ترین دولت های تروریستی جهان گرفتار شده است و همه مسلمانان آزاده جهان در انتظار بازگشت دوباره آن به آغوش مسلمانان هستند.


روز قدس روز بیعت مجدد مردم بزرگ ایران با رهبر و مقتدایشان است، در این روز که روز بیداری مسلمانان آزاده جهان است ، همه من ها به یک ما تبدیل می شوند و با مشت های گره کرده، مرگ بر اسراییل سر می دهند تا ثابت کنند تا زمانی که شهید و شهادت زنده است ، فلسطین و قدس عزیز نیز زنده است.


ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز همراه و همگام با سایر اقشارجامعه با حضور در خیابان های یکی از مردم سالاری ترین کشورهای جهان، ایران عزیز اشغالگری چندین و چند ساله صهیونیست های غاصب واشغالگر را محکوم می کنیم و با صدای بلند فریاد می زنیم ،قدس از آن مسلمانان است و باید به آغوش اسلام باز گردانده شود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان، از استادان، کارکنان و دانشجویان به همراه خانواده هایشان برای شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.


دکتر داریوش خادمی شورمستی با بیان اینکه روز قدس فریاد آزادیخواهی ملت مظلوم فلسطین و طنین‌انداز نفرت از استکبار جهانی است اظهار کرد: اکنون که در آستانه روز جهانی قدس قرار داریم که معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) آن را بنا نهاد و اصلی جدایی ناپذیر از انقلاب اسلامی خواند، حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف را وظیفه خود می دانیم.


خادمی با بیان اینکه روز قدس؛ روز وحدت و همگرایی امت اسلامی و نماد مقابله با تلاش مستکبران و رژیم غاصب صهیونیستی در تشدید واگرایی و ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی است، تاکید کرد: حال که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمله مقتدرانه موشکی خود به مواضع داعشیان لرزه بر اندام حامیانش انداخت، به جاست تا مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی یک بار دیگر با لبیک به رهبر شجاع و فرزانه خود، حمایت همه جانبه شان را از امام، انقلاب، رهبری و ملت مظلوم فلسطین اعلام کند.


روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در بیانیه‌ای بر شرکت گسترده اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا در این بیانیه آمده است: ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اعلام انزجار از رژیم غیرمشروع صهیونیستی با شرکت در راهپیمایی روز قدس بار دیگر با ملت مظلوم فلسطین اظهار همبستگی می‌کنیم.


در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: امسال در حالی در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنیم که دست‌های آغشته به خون صهیونیست‌ها و ایادی منطقه‌ای آن‌ها چون وهابیت و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار را در حادثه تروریستی کشورمان توسط زالوصفتان داعش دیدیم و همبستگی و یکپارچگی ملت غیور ایران اسلامی می‌تواند بار دیگر تودهنی محکمی بر آنانی باشد که در فکر خام خود سودای وحشت ملتی را دارند که این‌گونه حرکات وحشیانه را ترقه‌بازی بیش نمی‌خواند.


ما دانشگاهیان حمایت مجدد خود را از آرمان‌های مردم فلسطین و مواضع جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم و بر شرکت گسترده اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در راهپیمایی روز قدس همچون سال‌های گذشته تأکید می‌کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نام گذاری روز قدس را ابتکار تاریخی و الهام بخش حضرت امام خمینی (ره) نامید و گفت: این آرمان بلند به سان یک استراتژی زنده و همیشه پویا برای مقابله با استکبار جهانی استوار و پابرجا خواهد بود.


دکتر علیرضا حسنی نظام جمهوری اسلامی ایران را استکبارستیزترین نظام سیاسی جهان دانست و گفت: براساس وعده الهی روز قدس جلوه گاه وعده خداوند به بندگان شایسته اش است.


وی شرکت اقشار مختلف امت اسلام در راهپیمایی ضد استکباری روز جهانی قدس بیانگر عظمت و همبستگی جهان اسلام دانست و افزود: اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و تنفر خود را از ایادی استکبار جهانی اعلام خواهند کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اقتدار موشکی سپاه و صلابتی که نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه های تکفیری از خود نشان داد، گفت: این اقدام به موقع و انقلابی لرزه بر پیکره استکبار و عوامل و ایادی منطقه‌ای آنان انداخت و عظمت و قدرت برخاسته از ایمان و روحیه انقلابی مدافعان حریم ولایت را به رخ جهانیان کشید.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی همدان با صدور بیانه ای با پشتیبانی از اقدامات شرافت آفرین سپاه پاسداران در سرکوبی اشرار و داعشی های کافر ضمن اعلام همبستگی با مردم مسلمان فلسطین و انزجار از جنایات رژیم منفور صهیونیستی که با حمایت همه‌جانبه آمریکای جهان خوار صورت می‌گیرد، از تمامی مردم آگاه و آزاده ایران می‌خواهند تا با حضور میلیونی و غرورآفرین خود در صفوف فشرده راهپیمایی روز قدس امسال که قرین پیروزی‌های افتخارآفرین برای جهان اسلام در عراق سوریه و .... است، تسکین‌بخش آلام فلسطینی‌ها و قوت قلب مبارزان دلاور آن دیار باشند و بار دیگر با آرمان‌های بنیانگذار عظیم الشان انقلاب و خلف برحق وی تجدید عهد و پیمان کنند.


در این بیانیه آمده است: روز قدس جلوه‌ای است از همبستگی امت اسلام برابر جماعت کفر و ستیز همه جانبه با نمادهای الحاد و نفاق است.


روح‌الله کبیر بنیان‌گذار انقلاب شکوهمند اسلامی نیک می‌دانست که در مقابله با زورمندان و زرمداران جهانی و اهریمنان سلطه‌گر، برترین طریق مبارزه، حفظ انسجام اسلامی و تأکید بر وحدت جمعی مسلمین است. گوهر اندیشه‌ی آن بزرگ‌مرد، عزت مداری اسلامی بود و با ابداع روز قدس، آن گوهر در این انگشتر، قراری جاودانه یافت و اندیشه‌اش حرمتی عملی گرفت.


به همین خاطر آخرین جمعه هرماه رمضان را تا پیروزی بر صهیونیزم جهانی روز قدس خواند تا شوق دریدن بر عطش حیوانیت سبق نگیرد و گرگ درنده‌خوی را آفرین گوی نباشد، شغالان ضیافت خون برپا نکنند و چنگال در گلوی مظلومان فرونبرند. تا در چنین روز آزادیخواهان جهان علیه کفر جهانی برخیزند و از مظلومین فلسطین جانبداری کنند.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی همدان، با پشتیبانی از اقدامات شرافت آفرین سپاه پاسداران در سرکوبی اشرار و داعشی های کافر ضمن اعلام همبستگی با مردم مسلمان فلسطین و انزجار از جنایات رژیم منفور صهیونیستی که با حمایت همه‌جانبه آمریکای جهان خوار صورت می‌گیرد، از تمامی مردم آگاه و آزاده ایران می‌خواهند تا با حضور میلیونی و غرورآفرین خود در صفوف فشرده راهپیمایی روز قدس امسال که قرین پیروزی‌های افتخارآفرین برای جهان اسلام در عراق سوریه و .... می‌باشد، تسکین‌بخش آلام فلسطینی‌ها و قوت قلب مبارزان دلاور آن دیار باشند و بار دیگر با آرمان‌های بنیانگذار عظیم الشان انقلاب و خلف برحق وی تجدیدعهد و پیمان کنند.


همزمان با روز جهانی قدس، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با دعوت از آحاد مردم جهت حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس از مواضع حکیمانه ومقتدرانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی و اقدام به موقع و قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تلافی اقدامات مذبوحانه دشمنان کور دل حمایت کردند.


در بخشی از بیانیه هیات رئیسه، استادان، کارکنان، دانشجویان و بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان، تشکل های سیاسی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار آمده است: اکنون پس از گذشت 38 سال از انقلاب کبیر اسلامی ایران، روز جهانی قدس این میراث ماندگار حضرت امام خمینی (ره) نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام و خروش آزاد مردان جهان در حمایت از آرمان ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار می گردد. این واقعه، حماسه‌ فریاد رعدآسای یک بزرگ مرد الهی است که قلب تاریک جهان خموده را شکافت و همچون صاعقه بر سر سفاکان صهیونیست فرود آمده و پژواک آن در جهان به ویژه درکشورهای اسلامی طنین افکن شد و مسیر مبارزه‌ بی‌امان مردم فلسطین را شتابنده و توفنده ساخت.


امسال درحالی به پیشواز این روز الهی می رویم که دست دشمنان عبری، عربی وغربی آغشته به خون هم وطنان مظلوممان بوده واین غده سرطانی بیش از هر زمانی روح خبیث خود را نشان داده است.


ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با تقدیر و تشکر از مواضع حکیمانه و مقتدرانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی از اقدام به موقع و قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تلافی اقدامات مذبوحانه دشمنان کور دل حمایت کرده و مراتب سپاسگزاری خود را اعلام می داریم. همچنان تحرکات اخیر مقامات آمریکائی نشان داد که آنها در موضع دشمنی خود با مردم ایران اصرار داشته واز هیچ اقدامی کوتاهی نمی کنند وهرگاه مارا در موضع ضعف احساس کردند دشمنی خودرا بیش از پیش نشان دادند، بنابراین می باید با همدلی بیشتر و پافشاری بر آرمان های معمار بزرگ انقلاب اسلامی در صحنه حمایت از نظام حاضر و فعال باشیم.


دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس هم با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از مردم فلسطین از همه اقشار جامعه برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت به عمل آورد.


واحد بندرعباس، با صدور بیانیه ای روز جهانی قدس را روز تجلی وحدت، همبستگی و همدلی مسلمانان جهان علیه ظلم و تبعیض رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی خواند و افزود: جهان اسلام بار دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که با ابتکار هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) برای حمایت از تداوم سرنوشت ساز و تعیین کننده یک اعتقاد الهی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و زنده نگهداشتن عشق به مسجد الاقصی، راهپیمایی حماسی و فراگیر خواهد داشت.


در این بیانیه، روز قدس، روز اسلام، روز اقتدار انسانهای آزاده دنیا در مقابل ظلم و ستم، روز برائت از استکبار و دژخیمان و روز ایستادگی در برابر درنده خویی رژیم غاصب صهیونیستی است.


در این بیانیه تاکید شده ، روز جهانی قدس امسال در حالی برگزار می شود که شکوفه‌های نهضت بیداری اسلامی به بار نشسته است و پرچم احیای هویت و ارزش های دینی، عدالت‌خواهی، استقلال‌طلبی، صهیونیسم‌ستیزی و آزادی‌خواهی در کشورهای اسلامی یکی پس از دیگری به اهتزاز در آمده و این موج بیداری و استکبارستیزی بسیاری از کشورها را درنوردیده است.


این بیانیه در ادامه افزوده است: سـردمداران قدرت های استعماری با رفتارهای تبعیض آمیز و با حمـایت کورکورانه و بازگذاشتن دست رژیـم اشغالگر قدس در حملات به سرزمین های اشغالی، فلسطین، غزه و لبنان، ماهیت استکباری خود را نزد افکار عمومی بیش از پیش نمایان ساخته اند و امروز بر اثر گسترش امواج بیداری اسلامی پایه‌های قدرت و سیطره صهیونیسم و استکبار جهانی در جهان متزلزل شده است.


این بیانیه خاطرنشان می سازد: دانشگاه آزاد اسلامی و احد بندرعباس،همگام با سایر دانشگاه های آزاد اسلامی کشور و اقشار ملت ضمن اعلام حمایت از بیداری جهانی و قیام اسلامی در سراسر جهان اسلام، این حرکت عظیم را همان‌گونه که حضرت امام(ره) پیش‌بینی کرده بودند گامی بزرگ در مسیر آزادسازی فلسطین و قدس عزیز می‌داند.


در پایان بیانیه تاکید شده است: جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان نیز اعم از مسوولان، اساتید،کارکنان و دانشجویان به تبعیت از رهنمودهای والای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، با شرکت یکپارچه در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همراه و همگام با همه ی ملت ایران ، ضمن اعلام حمایت و همبستگی با قیام اسلامی مسلمانان کشورهای اسلامی و میثاق مجدد با آرمان آزادی قدس، اقتدار امت اسلام را در برابر نظام سلطه جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم به نمایش می گذارد و از همه مردم جهت شرکت در این راهپیمایی دعوت به عمل می آورد.


همچنین دکتر نوذر قنبری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در پیامی دانشگاهیان استان را برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.


در این پیام آمده است: روز جهانی قدس روزی است که همه مسلمانان باید آزادی قدس شریف را هدف فکری و عملی خود قرار داده و در این راستا نقش دانشگاهیان در آگاهی بخشی و تبیین این اهداف نمایان تر و مهم تر است که نباید از این روز که نماد آزادی‌خواهی، وحدت و همدلی امت اسلامی درمقابل زورگویان عرصه جهانی است غافل شویم. روز قدس ماه رمضان امسال با توجه به شرایط حاکم بر منطقه اتحاد بیش از پیش امت اسلامی را می طلبد.


بدینوسیله ضمن آرزوی قبولی طاعات همگان در ماه مبارک رمضان از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه دعوت می کنم تا امسال نیز همچون سال های گذشته همراه و هم صدا با مردم استان و تمامی مردم آزادی خواه جهان و عهد و پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جمعه، همگام با مردم خداجوی ایران اسلامی آماده شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس باشند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر هم درباره روز قدس بیانیه صادر کرد.


دکتر سید مهدی حسینی با تقدیر و پشتیبانی قاطعانه از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موشک باران مواضع گروه تروریستی داعش در دیرالزور سوریه و همچنین حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: ملت آگاه و شریف ایران همه ساله با حضور میلیونی و چشمگیر خود در صفوف منسجم و فشرده راهپیمایی روز قدس ثابت خواهند کرد که همواره حامی و پشتیبان ملت مظلوم و مبارزان دلیر فلسطین بوده و تا نابودی رژیم متجاوز و جنایتکار اسراییل، در کنار آنان خواهند بود. بدینوسیله مادانشگاهیان ضمن اعلام انزجار از رژیم غاصب اسراییل و حامیانش و آرزوی پیروزی زود هنگام ملت ستمدیده فلسطین با حضور در راهپیمایی روز قدس و با فریادی یک صدا با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب و نائب برحقش امام خامنه ای تجدید بیعت خواهیم کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد.


متن کامل بیانیه به این شرح است: جهان اسلام بار دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (روز قدس)که با ابتکار خلاقانه و هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) برای حل مسئله فلسطین و زنده نگه داشتن عشق به مسجدالاقصی است، در روز جمعه 2تیرماه 96 حضوری حماسی و مشارکتی فعال و فراگیر خواهند داشت.


بیش از نیم قرن از تجاوز به سرزمین قدس شریف و آوارگی مردم مظلوم فلسطین می گذرد و صهیونیست های غاصب سرمست از کمکهای مادی و معنوی حامیان خویش همچنان به کشتار جمعی مردم بی‌گناه به خصوص زنان و کودکان فلسطینی مشغول هستند. رفتاری که دیروز نازی ها کردند امروز صهیونیست های غاصب به کمک اروپا و آمریکا با مردم فلسطین انجام می دهند.


امروز بیش ازهر زمانی صدای مظلومیت مسجدالاقصی از گلوی مسلمانان مظلوم فلسطین به گوش می‌رسد. متاسفانه ضعف و کوتاهی دولت‌های مسلمان به ویژه سرسپردگی برخی دولت های منطقه باعث شده تا علیرغم وجود بسیاری از منابع معنوی و مالی نتوانند ریشه این جرثومه فساد را بخشکانند. بدیهی است این امر محقق نمی شود مگر اینکه تمام دولت های اسلامی با عزم راسخ انتفاضه مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین را یاری و آنها را مساعدت همه جانبه نمایند.


جامعه دانشگاهی ایران، خصوصا مسئولین، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی به عنوان طلیعه داران قشر آگاه، استعمار ستیز و عدالتخواه، همگام با سایر اقشار مردم در استان مرکزی در راهپیمایی بزرگ و با شکوه روز قدس شرکت نموده و ضمن ابراز خشم و نفرت خود از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی درکشتار زنان و کودکان غزه با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل غاصب از مبارزات حق طلبانه مردم مظلوم فلسطین حمایت خواهند کرد.


باشد تا در سایه الطاف بی دریغ پروردگار، دعای خیر حضرت بقیه الله (عج) و رهنمودها و رهبری مقام عظمای ولایت روزی فرا رسد که ریشه ظلم و بیداد این دشمنان بشریت در تمامی دنیا خشکانیده شود و بزودی شاهد برپایی حکومت جهانی عدل الهی باشیم. انشااله…


همچنین دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس، برحضور باشکوه دانشگاهیان این دانشگاه در راه پیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد.


متن بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان بمناسبت گرامیداشت روز قدس به شرح ذیل است:


قدس، فصل مبارزات خونین تاریخ مقاومت اسلامی است که برگ برگ آن، یادمان فریادی بی‌کرانه، مظلومیتی بی مرز و حماسه ای ماندگار از ایثار، شجاعت و شهادت است. نور توحید و خداپرستی از افق سرزمین قدس، مهد ظهور و پرورش پیام آوران بزرگ خدا، روشنگر بشریت و پیروان راستین ادیان ابراهیمی در طول تاریخ بوده است؛ قدس نقطه فرود محمد از عروج به ملکوت، قبله پیشین و قلب تپنده مسلمانان و محراب نیایش های خونین حق جویان فلسطینی بوده است.


رهبر کبیر انقلاب اسلامی با دور‌اندیشی و آینده نگری و با اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، برای همیشه خواب راحت را از چشم زورگویان جهان ربود و بارقة امیدی شد نه تنها برای ملت مظلوم فلسطین، بلکه برای همه مستضعفین و ستمدیدگان جهان. آن امام همام با این فرمان ابدی خود، مرزهای جغرافیایی را در هم شکست و بار دیگر امت اسلامی را متحد ساخت به امید آن روزی که قبله اول مسلمین به دست مسلمانان آزاد مرد، آزاد شود.


حضرت امام خمینی(ره) با نامگذاری و اعلام روز جهانی قدس، یک تکلیف اسلامی_ انسانی را برای همه مسلمانان و مردم آزاده جهان یادآور گردید، تا با برگزاری گسترده این مراسم؛ ضرورت حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین را در تمام نقاط جهان به عنوان نمادی از مقابله با ظلم، اشغالگری، تروریسم دولتی و تبعیض نژادی با تاکید بر تحقق آزادی و عدالتخواهی تثبیت نموده و در تاریخ جهان ماندگار سازند.


در این میان آمریکا و دیگر حامیان رژیم صهیونیستی در طول سال‌های گذشته، تلاش کردند تا با کوچک شمردن مساله قدس، آن را مساله‌ای عربی یا ملی نشان دهند و امروز نیز می‌کوشند تا با بحران‌سازی در منطقه از جمله ایجاد جنگ های نیابتی در سوریه ،عراق و افغانستان و... بر پا نمودن خلیفه تکفیری و دروغین داعش و سوق دادن افکار عمومی به این ننگ ، قضیه فلسطین را از اولویت اول جهان اسلام و منطقه خارج کنند، ولی باید بداند پیام روشن مقاومت فلسطین این است که وحدت و همدلی مردم و رهبران فلسطین و مقاومت و پایداری آنان در برابر اشغاگران، تنها راه نجات بخش امت بوده و بر جهان اسلام و همه ملت‌های آزادیخواه است تا از مقاومت فلسطین که در نبردی نابرابر با تروریسم دولتی و نژادپرستی رژیم اشغالگر قدس مشغول است، بیش از پیش حراست و حمایت نمایند.


ملت ما امسال در حالی روز جهانی قدس را گرامی می‌دارد که مجلس شورای اسلامی کشورمان مورد حملات وحشیانه و در عین حال کودکانه داعشی های هم پیمان و دست پرورده رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار گرفته و تعدادی از هموطنان بی گناهمان به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.


امسال نیز چون سالیان گذشته اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ضمن گرامی داشت یاد و خاطر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) پرچمدار مبارزه با ظلم و ظالم در جهان معاصر، که در روز شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸، آخرین جمعه‌ ماه رمضان هر سال را روز جهانی قدس نامیدند و همه‌ی مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان را به پاسداری از قداست قدس و بزرگ‌داشت آن فراخواندند و با تعمیم آن به روز همگرایی جهان اسلام در دفاع از فلسطین و مستضعفین جهان فرمودند: “روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابلة مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابلة ملتها ، در مقابل ابرقدرتهاست، روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا کرد، روز قدس روزی است که باید به همة ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطرة شما، به واسطة عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است.”


از مردم فهیم، آگاه و عدالت طلب ایران اسلامی علی الخصوص مردم ولایتمدار زنجان دعوت می‌نماید با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز قدس، پاسخ قاطعانه‌ای به شیطنت‌های رژیم اشغالگر قدس و مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر داده و نشان دهند که آرمان آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز را هرگز فراموش نخواهند کرد و ازخداوند منان در این ماه کرامت می خواهیم، ما را از زمره کسانی قرار دهد که لایق شرف و آزادی باشیم.


روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان؛ شرکت در راهپیمایی روز قدس و بزرگ داشت آن را وظیفه شرعی می داند و معتقد است این حضور یک نمونه از مبارزه فرهنگی با دشمن غاصب به شمار می آید و در آستانه روز جهانی قدس به نیابت از استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه ، جنایت اشغالگران و حامیان غربی آنان را محکوم کرده و با تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، همگام با ملت شریف و روزه‌دار ایران اسلامی به ویژه مردم متدین زنجان در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس شرکت کرده و تنفر و انزجار خود را از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به گوش جهانیان می رساند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته