دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1402 - 10:31

دلیل تغییر IP برای اتصال به سایت‌های ایرانی از خارج چیست؟

دلیل تغییر IP برای اتصال به سایت‌های ایرانی از خارج چیست؟
در ادامه به تشریح تغییر آی‌پی به آی‌پی ایران برای اتصال به بانک‌ها ایرانی و خدمات آن‌ها نظیر اینترنت بانک‌ها می‌پردازیم.
کد خبر : 890978

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره تغییر IP به آی‌پی ایران از خارج کشور: بسیاری از وبگاه‌های داخلی ایران به دلیل تصمیمات کشوری بر روی آدرس‌های آی‌پی خارجی مسدود شده‌اند.

افراد ایرانی مقیم خارج از کشور برای انجام برخی از امور به دنبال راهی هستند تا به برخی از سایت‌های ایرانی دسترسی پیدا کنند. اما به دلیل محدودیت‌های موجود، این افراد با مشکلاتی روبرو می‌شوند. برخی از افراد ناآشنا به راه‌حل‌های این مشکل هستند و نیاز به راهنمایی دارند. یکی از راه‌حل‌های موجود، استفاده از وی‌پی‌ان است که می‌تواند دسترسی افراد به وبگاه‌های داخلی را فراهم کند. در این مقاله، نحوه دسترسی به وبگاه‌های داخلی از خارج از ایران و دسترسی به سامانه‌های داخلی از خارج از کشور با استفاده از آدرس‌های آی‌پی توضیح داده شده است.

منظور از آدرس آی پی (ip) ایران چیست؟

آدرس آی‌پی یک شناسه منحصربه‌فرد برای دستگاه شما است، به‌ویژه زمانی که به اینترنت متصل هستید. این آدرس بر اساس مکان فیزیکی شما تغییر می‌کند. اگر در ایران هستید، آدرس آی‌پی شما ایرانی است، به این معنا که به طور آنلاین به این منطقه جغرافیایی متصل شده‌اید. وقتی سعی می‌کنید به وب‌سایت‌های ایرانی دسترسی پیدا کنید، دستگاه با آی‌پی شما ارتباط برقرار می‌کند و در نتیجه دسترسی به شما ممکن می‌شود.

بااین‌حال، اگر به‌عنوان‌مثال به یکی از شهرهای اروپا سفر کنید یا در آنجا ساکن باشید، آی‌پی همان شهر را دارید و به دلیل محدودیت‌های جغرافیایی، ممکن است به وب‌سایت‌هایی که تنها در ایران قابل‌دسترسی هستند، دسترسی نداشته باشید.

باتوجه‌به اینکه انجام برخی امور مهم مانند دسترسی به همراه بانک یا دسترسی به برخی وب‌سایت‌های مفید تنها با آی پی ایران امکان‌پذیر است، داشتن آی‌پی ایرانی برای افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، یک امتیاز محسوب می‌شود. بنابراین، بسیاری از افراد در سراسر جهان به دنبال راه‌حل برای تغییر ip به آی پی ایران از خارج کشور هستند.

مزایای تغییر ip به آی پی ایران از خارج کشور چیست؟

دلایل متعددی برای اخذ آی‌پی ایران در خارج از کشور وجود دارد، از دورزدن فیلترها گرفته تا امکان رزرو بلیت هواپیما، همه این کاربردها به آی‌پی ایران در سفرهای خارجی ارتباط دارند.

در دوره‌های اخیر، بسیاری از سایت‌های اساسی مانند بانک‌های داخلی، بازارهای بورس و فرابورس و وبگاه‌های دانشگاهی و آموزشگاهی که زیرمجموعه سایت‌های پرکاربرد و بسیار حائز اهمیت هستند، ورود افراد با آی‌پی خارج از کشور را محدود کرده‌اند.

بنابراین، افرادی که در سفر به خارج از کشور هستند و نیاز به فعالیت و استفاده از این سایت‌ها دارند، مجبورند آی‌پی خود را به ایران تغییر داده و پس از آن وارد این سایت‌ها شوند.

دسترسی به‌تمامی اینترنت بانک‌ها از جمله اینترنت بانک سامان در خارج از کشور

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده از تلفن‌های هوشمند، ارتباطات به شکلی آسان و سریع ترقی یافته است. این تسهیلات محدود به مکالمات انسانی نبوده و به انجام کارهای بانکی نیز گسترش‌یافته است. امروزه با استفاده از تلفن هوشمند و نرم‌افزار بانکی مخصوص، می‌توان به‌راحتی امور بانکی خود را در هر زمان و مکانی انجام داد و از امنیت بسیار بالایی بهره‌مند شد.

بانک‌های سراسر جهان تقریباً همه جزئیات به جز شرایط وام حساب بانکی شما را به شما اطلاع می‌دهند. اما قوانین بانکداری آنلاین این است که فقط در کشوری که حساب بانکی خود را در آن باز کرده‌اید، کار می‌کند.

به طور ساده‌تر، برای دسترسی به‌حساب بانکی ایرانی خود، باید در این کشور حضور داشته باشید. وب‌سایت‌های بانکی در صورت شناسایی استفاده از یک آی‌پی خارجی، دسترسی شما را محدود کرده و از دریافت پول که با زحمت کسب کرده‌اید، جلوگیری می‌کنند. اما با استفاده از VPN یا پروکسی می‌توانید یک آی‌پی ایرانی تهیه کنید و به‌تمامی اینترنت بانک‌ها از جمله اینترنت بانک سامان در خارج از کشور دسترسی پیدا کنید.

 اینترنت بانک سامان در خارج از کشور

افزایش امنیت اطلاعات خصوصی در شبکه اینترنت

اگر هیچ یک از گزینه‌های فوق برای شما مناسب نبود، هنوز یک آی‌پی جدید می‌تواند امنیت آنلاین شما را تضمین کند. این انتخاب حریم خصوصی شما را بهبود می‌بخشد و اجازه می‌دهد تا با آرامش به جستجو در بهترین سایت‌های دارک وب بپردازید. بعضی از دلایل دیگر استفاده از آی‌پی ایران عبارتند از:

  • اتصال به سایت های ایرانی از خارج
  • دورزدن فیلتر و سانسور در کشور محل اقامت خود در ایران و هر کجا که به سفر بروید.
  • اجرا و آزمایش کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین در گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جستجوی ایرانی.
  • آموزش زبان محلی ایران از طریق جستجو با آی‌پی ایران.
  • محافظت از فعالیت‌های اینترنتی شما با دریافت یک آی‌پی امن از ایران.

اتصال به سایت های ایرانی از خارج

با جستجو در وب‌سایت‌ها متوجه می‌شویم که برخی از آن‌ها مطالب بسیار مفید، به‌روز و ارزشمندی را منتشر می‌کنند که می‌توانید دانش خود را توسط آنان افزایش دهید. یکی از این وبسایت‌ها، وب‌سایت‌های مربوط به دوره‌های آموزشی است که دوره‌های آموزشی در تمامی زمینه‌ها، طبق استانداردهای روز دنیا تهیه می‌کنند و به‌صورت ویدئوهای ضبط شده در ازای پرداخت مبلغ مشخصی و حتی رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد، است. اما برخی از این وب‌سایت‌ها به دلیل محافظت از داده‌های خود و ایجاد امنیت در شبکه اینترنت امکان دسترسی به مطالب مفید و این وب‌سایت‌ها را تنها برای افراد مقیم ایران یا به عبارتی آی پی ایران، فراهم می‌کنند. بنابراین، اتصال به بانک های ایرانی از خارج یکی دیگر از دلایل تغییر آی پی به آی پی ایران است.

آیا تغییر آی‌پی به ایران خطری در پی دارد؟

پاسخ به این سؤال بله و خیر است! این به انتخاب ابزار مناسب برای دریافت آی‌پی ایرانی بستگی دارد. همه روش‌های تغییر آی‌پی به ایران به یک اندازه خوب نیستند؛ به‌عنوان‌مثال، بسیاری از پروکسی‌های وب که معمولاً رایگان هستند، ممکن است مشکلات امنیتی و مشکلات دیگری را به همراه داشته باشند. بااین‌حال، اگر برای سرویس VPN ایرانی هزینه می‌کنید، معمولاً از داده‌ها و اتصال شما محافظت می‌شود. همچنین، اگر می‌خواهید به سرویس‌های پخش ایرانی دسترسی داشته باشید، سرویس‌های نام دامنه هوشمند بهترین گزینه هستند.

اکنون که می‌دانید آی‌پی ایرانی چیست و دلایل اصلی دریافت آن و نحوه تغییر آن به ایران چگونه است، بدون شک راهی عالی برای رفع فیلتر اینترنت ایرانی در سراسر جهان پیدا خواهید کرد.

 اتصال به بانک های ایرانی از خارج

جمع‌بندی

تغییر آی‌پی به آی‌پی ایران از خارج کشور به دلیل محدودیت وبگاه‌های داخلی برای آدرس‌های آی‌پی خارجی، برای افراد ایرانی مقیم خارج به دلیل محدودیت‌ها چالش‌هایی ایجاد کرده است. برخی افراد به دلیل ناآشنایی با راه‌حل‌ها نیاز به راهنمایی دارند. استفاده از VPN یک راه‌حل مؤثر است که امکان دسترسی به سایت‌های داخلی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

آی‌پی ایرانی به‌عنوان شناسه منحصربه‌فردی برای دستگاه‌ها در این کشور استفاده می‌شود. اما این موضوع برای افراد خارج از کشور که به سایت‌های مهم ایرانی مثل بانک‌ها نیاز دارند، محدودیت‌ها ایجاد می‌کند. تغییر آی‌پی به آی‌پی ایرانی به افراد این امکان را می‌دهد که به‌راحتی به سایت‌های بانکی ایرانی از جمله اینترنت بانک سامان در خارج از کشور و سرویس‌های دیگر دسترسی پیدا کنند.

بااین‌حال، انتخاب ابزار مناسب برای تغییر آی‌پی حائز اهمیت است و باید از راهکارهای امن و مطمئن مانند VPN استفاده کرد.

برای خرید آی پی امن و با سرعت بالا می‌توانید به سایت سرف تانلز (surftunnels) مراجعه کرده و انجام امور اینترنتی مورد نیاز به آی پی ایرانی را آسان کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته