برنامه تلویزیونی «سینما بانو» که کاری از گروه کودک و خانواده شبکه تهران است، یکی از تلاشهای رسانهای جالب توجه و متفاوت اخیر رسانه ملی محسوب میشود. این برنامه تلاشی جسورانه برای بازخوانی زن، وطن و هویت در سینمای ایران است که با نگاهی زنانه و تحلیلی به سینمای ایران و آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر میپردازد و رابطه میان سینما، هویت ملی و وطندوستی را از زاویهای کمتر دیدهشده واکاوی میکند.
«شهر قشنگ» تلاش دارد از مرزهای طنز صرف بگذرد و پیامهای اجتماعی را در بستری ساده و قابل فهم برای مخاطب عمومی عرضه کند. این مجموعه در عین وفاداری به لحن طناز شبکه نسیم، به مسائل روزمرهای، چون روابط انسانی، مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ، ناهماهنگیهای رفتاری و دغدغههای عمومی جامعه میپردازد.
ویژهبرنامه اعیاد شعبانیه «رفیق» با تمرکز بر پویش «بخاطر تو» از یکشنبه ۱۲ بهمن تا چهارشنبه ۱۵ بهمن، هر شب ساعت ۱۹:۱۵ از شبکه امید روی آنتن میرود و در شب نیمه شعبان بهصورت ویژه تا ساعت ۲۳ ادامه خواهد داشت.
واکاوی استانداردهای دوگانه در مواجهه با تهدیدات امنیت ملی
در روزهایی که کشور با هجمههای ساختاری و پروژههای سازمانیافته علیه انسجام ملی مواجه است، نوع مواجهه برخی چهرههای رسانهای در فضای مجازی، به موضوعی قابل تأمل تبدیل شده است. چهرههایی که در برابر ترور و ناامنی و پروژههای ضدایرانی سکوت اختیار میکنند، اما در مواجهه با یک خطای رسانهای، بهسرعت به کمپینهای اعتراضی بدل میشوند؛ الگویی که بیش از نقد اجتماعی، شائبه نوعی «تسویه حساب شخصی و سیاسی» را تقویت میکند.