دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1403 - 11:19
در دانشگاه آزاد شاهین‌شهر انجام شد؛

اجرای پویش سبز جمع‌آوری آلاینده‌های محیط زیستی

اجرای پویش سبز جمع‌آوری آلاینده‌های محیط زیستی
پویش سبز جمع‌آوری آلاینده‌های محیط زیستی و تهدیدکننده سلامتی ریه‌های انسان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر اجرا شد.
کد خبر : 912178

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در اقدامی خودجوش توسط دانشجویان، کارمندان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر و با هدف پاکسازی محیط دانشگاه از فیلتر‌های سیگار به سبب سمّی بودن و تجزیه دیرهنگام آن، پویش جمع‌آوری ته سیگار به صورت کاملاً داوطلبانه در محوطه دانشگاه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با اشاره به مصوبه شورای فرهنگی این واحد دانشگاهی، چنین اقدامی را با هدف انتقال پیام آموزشی در مورد منع مصرف دخانیات و مضرّات ناشی از آن به دانشجویان ارزیابی کرد.

اجرای پویش سبز جمع‌آوری آلاینده‌های محیط زیستی در دانشگاه آزاد شاهین‌شهر

حمیدرضا خدائی با اشاره به اینکه مضرّات یک سوم پایانی سیگار که به فیلتر سیگار ختم می‌شود و پراکندن آن در محیط زیست، همگان مضرّ و خطرناک است، افزود: ته سیگار حتی توانایی خشکاندن یک درخت را دارد، بنابراین در شورای فرهنگی دانشگاه پیشنهاد شده از نظر فرهنگ‌سازی در محیط دانشگاه و جنبه‌ حفظ محیط زیست و فضای سبز دانشگاه، بدون تصدی‌گر هیئت رئیسه دانشگاه، چنین پویش و مشابه آن توسط دانشجویان تمامی رشته‌ها به صورت منظم ادامه یابد.

وی متذکر شد: با تفاهم‌نامه منعقد شده با مرکز تحقیقات و مطالعات آب دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، واحد شاهین‌شهر به‌عنوان یک دانشگاه سبز در فهرست دانشگاه‌های سبز ایران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته