دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 15:37
رنجبران مطرح کرد؛

«طرح حامیم» یعنی نظام کمک برای مدیریت کشور مبتنی بر مردم

«طرح حامیم» یعنی نظام کمک برای مدیریت کشور مبتنی بر مردم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: هدف از «طرح حامیم» یا حلقه‌های میانی ایجاد یک نظام کمک برای مدیریت کشور مبتنی بر مردم است.
کد خبر : 911608

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز در دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی این دانشگاه که در سالن استاد شهریار واحد تبریز برگزار شد، گفت: نکته ظریفی در فرمایش مقام معظم رهبری وجود دارد و در حلقه‌های میانی تشکل‌های متعددی بین ملت و دولت وجود دارند که با نگاه مأموریت‌گرایانه برای حل مسائل کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: ما این نگاه را در وجوه مختلف فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌بینیم؛ امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است و در طول سالیان گذشته همواره بر مشارکت اقشار مختلف تأثیرگذار در مدیریت کشور تأکید فرموده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه توضیح داد: هدف از «طرح حامیم» یا حلقه‌های میانی ایجاد یک نظام کمک برای مدیریت کشور مبتنی بر مردم است. قشر فرهیخته با انگیزه، پرانرژی و توانمند دانشجوست و باور داریم که بزرگ‌ترین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت حل مسئله‌ آن است، اگرچه از این ظرفیت به درستی استفاده نشده، اما این ظرفیت وجود دارد.

رنجبران متذکر شد: یک‌میلیون و چهارصد هزار دانشجو در کشور، ۲۳ هزار استاد تمام‌وقت، همین تعداد دستیار آموزشی و استادان مدعو و ۴۰ هزار همکار در سراسر کشور با گستره جغرافیایی به پراکندگی کشور در هیچ مجموعه‌ای نداریم.

وی تأکید کرد: این افراد متخصص و فرهیخته‌ای هستند و ما در همه زمینه‌ها در کشور نیروی متخصص داریم؛ استاد یا دانشجو. اگر این ظرفیت به‌کارگیری شود خیلی از مسائل کشور حل می‌شود؛ بنابراین سیاست دانشگاه آزاد اسلامی کاهش تصدی‌گری مدیران و مسئولان دانشگاه و تفویض اختیارات به اخطاب تاثیرگذار از جمله دانشجویان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز یادآور شد: طرح حامیم یک مسیر خوب برای این جریان است و در این طرح که خوب برنامه‌ریزی شده هم بحث مجازی، هم حضوری و اردویی که موجب علاقه‌مندی و محبت می‌شود، موجب هماهنگی و انسجام و اتحاد می‌شود.

رنجبران از برپایی نمایشگاه صدرا در اواخر اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: صدرا مخفف «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» است، مفاهیم ما در قرون گذشته به این شکل بود که انسان دنبال دانایی و ماشین مظهر توانایی بود، یعنی انسان تلاش می‌کرد دانش کسب می‌کرد و خروجی آن توانایی به صورت ماشین بروز پیدا می‌کرد؛ امروز مفاهیم رده است.

وی تأکید کرد: باید در دانشگاه‌ها برای دانشجویان مسیری مهیا کنیم تا توانایی خودشان را افزایش دهندو  درس‌های قدیمی تئوری کافی نیست و باید مهارت در کنار اینها یاد گرفته شود. در دانشگاه آزاد اسلامی یک تحول بزرگ برای موضوع آموزش رخ خواهد داد که بخشی از درس‌های دانشجویان مهارتی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته