دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1403 - 10:39

چگونگی نظارت بر کیفیت محصولات غذایی تولیدی در کارگاه‌ها و مشاغل خانگی

چگونگی نظارت بر کیفیت محصولات غذایی تولیدی در کارگاه‌ها و مشاغل خانگی
مدیرکل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: نظارت بر کیفیت محصولات غذایی تولیدشده در کارگاه‌ها و مشاغل خانگی توسط مسئولان فنی صورت‌گرفته و نمونه محصولات تولیدی باید به تایید آزمایشگاه برسد.
کد خبر : 910107

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی انصاری در خصوص فراورده‌های غذایی که به‌صورت کارگاهی و یا مشاغل خانگی تولید می‌شوند، اظهار کرد: تمام کارگاه‌های فعال در این حوزه زیر نظر مسئول فنی هستند که وظیفه نمونه‌برداری و ارسال به آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو را بر عهده دارند.

وی افزود: در صورتی که نتایج آزمایش محصولات غذایی تولیدی در کارگاه‌ها نامنطبق باشد بر اساس ضوابط خاص باید از بازار جمع‌آوری شود.
مدیرکل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی به دلیل جلوگیری از بالارفتن مخارج تولید برای چند تولیدی یک مسئول فنی نظارت داشته و وظیفه نمونه‌برداری و ارسال آن به آزمایشگاه را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت محصولات تولیدی صنعتی باتوجه‌به سخت‌گیری‌های صورت‌گرفته قابل‌قبول‌تر است، عنوان کرد: الزاماتی که در واحدهای صنعتی رعایت می‌شود با تولیدات کارگاهی و مشاغل خانگی قابل‌قیاس نیست؛ اما نظارت‌ها بر مشاغل خانگی و کارگاهی نیز از طریق مسئول فنی پیگیری می‌شود.

 انصاری با بیان اینکه تولیدات فراورده‌های غذایی در مشاغل خانگی تنوع بسیار زیادی دارد، گفت: کیفیت محصولات تولید شده در کارگاه‌ها و مشاغل خانگی به مسئولیت‌پذیری، آگاهی برای رعایت اصول تولید از نظر مواد اولیه و شرایط تولید، نکات بهداشتی، ایمنی، نحوه نگهداری و بسته‌بندی بستگی دارد که روی کیفیت محصول نهایی اثرگذار است، البته مسئول فنی نیز باید نظارت دقیقی بر این پروسه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته