دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد

رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
رئیس سازمان اوقاف کشور گفت: فناوری منزلت می‌آورد و مانع خروج ارز از کشور و ارزآوری به داخل می‌شود.
کد خبر : 909982

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئيس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از نمایشگاه اینوتکس 2024 بازدید کرد.

رئيس سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه بازدید خود از این نمایشگاه گفت: اصولا علم و دانش در هر کشوری مولفه قدرت آن کشور بوده و عزت ملی و اقتدارملی را بالا می‌برد، همانطور که در گام دوم انقلاب به آن توصیه شده است.

وی به تاثیر برپایی هر ساله نمایشگاه اینوتکس بر تقویت علمی جوانان و نقش آن در گسترش تولیدات داخلی اشاره داشت و افزود: نمونه این توجه بر علم و نوآوری در کشور را در وعده صادق که ترکیب چند علم و تخصص کشور بود، دیدیم و این بر اقتدار کشور ما در جهان افزود.

خاموشی تصریح کرد: فناوری منزلت می‌آورد و مانع خروج ارز از کشور و ارزآوری به داخل می‌شود. تکیه کشور نباید بر نفت خام باشد و تولید محصولات توسط پژوهشگران چندین برابر می‌تواند ارزآوری داشته باشد.

وی با اشاره به نمایشگاه امسال و آخرین دستاورد‌های به‌نمایش گذاشته شده گفت: به پژوهشگران کشورمان تبریک می‌گویم و خوشحالم دانشگاه‌هایمان توانسته‌اند در سطحی گسترده به تولید بپردازند و دولت وظیفه حمایت از آنها را دارد و این مهم به تثبیت اقتدار کشور و فخر ملی ما کمک می‌کند.

رئيس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد:  برپایی نمایشگاه اینوتکس به افزایش فخر ملی کمک می‌کند و جایگاه ایران در جهان خیلی بهتر خواهد شد.شرکت‌ها در تمام ملیت‌ها می‌آیند تا در این نمایشگاه غرفه بگیرند و به تبادل دانش بپردازند و صد‌ها جلسه و کنفرانس علمی برپا می‌شود و این به رشد بازار ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور چند سال پیش مطرح کرد ما با دیپلماسی دانش‌بنیان بحث می‌کنیم و این بدان معناست که قدرت سیاسی و اقتدار در دانش نوین است و قدرت نمایی ما در عرصه دانش بنیان مسلط‌ترین نوع دیپلماسی است.

رئيس سازمان اوقاف و امور خیریه به نقش پارک فناوری پردیس در این انسجام و وحدت نخبگان و دانش پژوهان اشاره کرد و اظهارداشت: تاریخچه پارک پردیس نشان می‌دهد که این رویداد سال به سال رو به رشد است.

خاموشی درباره استفاده این نهاد از فناوری‌های تولید کشور گفت: سازمان اوقاف خودش را موظف می‌کند در مولدسازی‌ها دنبال دانش‌بنیان‌ها برود و ما می‌توانیم در سهام دانش‌بنیان‌ها مشارکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته