دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همایش ملی «آزادکاری» با محور توسعه اقتصاد دیجیتال و مشاغل آینده برگزار می شود

همایش ملی «آزادکاری» با محور توسعه اقتصاد دیجیتال و مشاغل آینده برگزار می شود
همایش ملی «آزادکاری» با محور توسعه اقتصاد دیجیتال و مشاغل آینده هشتم خردادماه با هدف استفاده از توانمندی نیرو‌های کار برگزار می‌شود.
کد خبر : 911968

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهیل دادخواه سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه علم و فرهنگ امروز در نشست خبری نخستین همایش فریلنسری با رویکرد اقتصاد دیجیتال که توسط دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود گفت: امسال که شعار تولید و رویکرد مشارکت مردم است ما می‌توانیم هر ایرانی را یک تولید کنندهخطاب کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه علم و فرهنگ قرار است رویداد ملی آزادکاری با محوریت توسعه اقتصاد دیجیتال و مشاغل آینده را برگزار کند، گفت: از چند ماه قبل اجتماعات علمی در جهات دانشگاهی رخ داد که خروجی این افراد را در روز همایش خواهیم دید. 

دادخواه گفت: افراد جویای کار و فارغ التحصیلان، مدیران و کارآفرینان و سیاستگذاران و مسئولان  3 قشر در زمینه ترویج هستند که می توانند مخاطب هماش باشند.

وی تاکید کرد: ما مدرسه فریلنسری را ساختیم که با هدف ترویج و توسعه فریلنسری ایجاد شده است و گپ بین شرکت‌ها و منتور‌ها را پر خواهد کرد تا این ظرفیت عظیم را شناسایی کنیم.

سرپرست بنیاد توسعه کسب و کار دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: در فریلنسری تاکید ما بر اقشار مختلف است زیرا جوان‌های زیادی در مناطق محروم داریم که اگر این زیست بوم توسعه پیدا کند به عنوان مثال یک جوان در جنوب کشور به کار مشغول می شود.

وی ادامه داد: توجه به اقشار کم توان و معلولان هدف ماست زیرا اینها افراد توانمندی هستند که مشکل اشتغال دارند و در واقع ما بر روی جایگاه بانوان در فریلنسری تاکید داریم. 

دادخواه با بیان اینکه ۸ خرداد روز برگزاری همایش است، اعلام کرد: این برنامه بسیار قوی بوده و از همه فعالان این حوزه دعوت می‌کنیم که در این همایش شرکت کنند.

در ادامه طاها ذی قیمت مسئول کارگروه ترویج ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: اولین دوره همایش فریلنسری با رویکرد اقتصاد دیجیتال برگزار خواهد شد. امروز فناوری‌های نوین در دنیا تحولات عظیمی ایجاد کرده است و سبک زندگی به طور جدی تغییرات جدیدی را تجربه کرده است. 

وی ادامه داد: یکی از این اتفاقات ظهور سبک جدیدی از استقلال به عنوان آزادکاری با فریلنسریست که افراد مجزا از کار گروهی نقش آفرینی می‌کنند. 

مسئول کارگروه ترویج ستاد و توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال معاونت علمی گفت: طبق پیگیری‌های انجام شده در اتاق صنفی در دو سال گذشته نخستین آیین نامه فریلنسری ذیل کارگروه دولت تصویب شد اما حمایتی را در این دو سال اخیر شاهد نبودیم. 

وی تأکید کرد: به همین دلیل اولین همایش فریلنسری با رویکرد اقتصاد دیجیتال را با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار خواهیم کرد. 

ذی قیمت گفت: فریلنسرها باید مسائل و چالش‌های خود را بیان کنند تا به یک راه حل جامع برسیم. فریلنسری مزایای قابل توجهی دارد از این حیث که بسیاری از چالش‌های حوزه سنتی اشتغال را مرتفع می‌کند. یکی از سیاست‌های اصلی ما حمایت از توسعه آزادکاری در کشور است و جمع‌بندی ما این بود که شروع این موضوع با ترویج آغاز شود و نخستین همایش نیز با رویکرد ترویجی است. 

وی در پایان تاکید کرد: در همایش‌های بعدی به موضوعات دیگری که به فریلنسری ربط دارد خواهیم پرداخت. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته