دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر علوم در پیامی به جشنواره تیتر ۱۳:

رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست

رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
وزیر علوم گفت: رونق نشریات دانشجویی در سال‌های اخیر و ورود محتوایی آنها در عرصه‌های مختلف در ساحت نشریات مکتوب و مجازی، خود گویای آن است که دانشگاه در عرصه نشریات دانشجویی با همه مسائل و تنگنا‌های موجود، پویا، دغدغه‌مند و روبه جلو است.
کد خبر : 909974

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی در سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که از روز یک شنبه ۱۶ اردیبهشت تا امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و سایر مسئولان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بدون تردید اهمیت ارتباطات در دنیای کنونی بر هیچ کس پوشیده نیست. دانشگاه‌ها به علت داشتن مجموعه‌های دانشجویی ظرفیت‌های زیادی برای تولید دانش و فناوری دارند.

وی افزود: حجم و کیفیت دانش و فناوری تولید شده در سال‌های اخیر در دانشگاه‌های ما به حدی است که می‌تواند برای همه امیدآفرین و روحیه دهنده باشد و به افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی ما منجر شود. انتقال و پیام رسانی این حجم از تولید دانش و فناوری زمانی به خوبی صورت می‌پذیرد که رسانه و نشریاتی باشند که با ظرفیت بومی  به آن بپردازند.

زلفی گل تصریح کرد: رسانه‌ها و نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها با ظرفیت کم نظیری که دارند، پویایی و بالندگی، قدرت تولید و نشر دستاورد‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری دانشگاه‌های کشور را در مقیاس و تراز ملی دارند.

وزیر علوم ادامه داد: رونق نشریات دانشجویی در سال‌های اخیر و ورود محتوایی آنها در عرصه‌های مختلف در ساحت نشریات مکتوب و مجازی، خود گویای آن است که دانشگاه در عرصه نشریات دانشجویی با همه مسائل و تنگنا‌های موجود، پویا، دغدغه‌مند و روبه جلو است و این گواه روشنی از اهتمام دانشجویان، استادان، مدیران و کارشناسان دانشگاه‌های کشور به امر مهم رسانه و نشریات دانشجویی است.

زلفی گل گفت: سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که با حضور نشریات دانشجویی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مشهد مقدس برگزار شده، روند رو به رشد و تعالی این عرصه مهم فعالیت دانشجویی را بازگو می‌کند.

وی ادامه داد: اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از همه دانشجویان فعال در عرصه رسانه و نشریه دانشجویی که در تولید و تعالی دانایی و اطلاع رسانی دستاورد‌های علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی دانشگاه‌های کشور سهم جدی دارند، امید دارم که با استفاده از ظرفیت‌های ابتکاری، خلاق و هنرمندانه، با شعار "فرهنگ فناوری و فناوری فرهنگی" جهش نوینی در تولید آثار رسانه‌ای دانشجویی با رویکرد حل مسئله در زمینه دانشگاه‌ها و دستاورد‌های آن داشته باشند.

زلفی گل گفت: در پایان از همه داوران، استادان، مدیران مسئول، سردبیر‌ها و هیئت‌های تحریریه نشریات دانشجویی به ویژه دانشجویان فعال برگزیده جشنواره سیزدهم، اصحاب رسانه و مطبوعات، همکاران دانشگاه فردوسی مشهد و همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و وزارت بهداشت برای برگزاری موفق این دوره از جشنواره تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته