دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1403 - 14:42
کارشناس ارشد سابق ناسا تأکید کرد؛

لزوم حضور استادان در فضا‌های صنعتی برای حل مشکل صنایع

لزوم حضور استادان در فضا‌های صنعتی برای حل مشکل صنایع
کارشناس ارشد سابق سازمان هوافضای آمریکا (NASA) گفت: اگر به دنبال حل مشکل صنعت هستیم باید با حضور استادان دانشگاه در فضا‌های صنعتی، زمینه آشنایی استادان با چالش‌ها و مشکلات صنعت را فراهم سازیم.
کد خبر : 912749

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست از سلسله نشست‌های طراحی مسیر موفقیت با حضور رحمت‌الله قدیمی‌چرمهینی فوق دکتری شکست، خستگی جامدات و کارشناس ارشد سابق سازمان هوافضای آمریکا (NASA) مسئولان،‌ استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

رحمت‌الله قدیمی‌چرمهینی، کارشناس ارشد سابق سازمان هوافضای آمریکا (NASA) در این نشست اظهار کرد: رمز موفقیت در مسیر زندگی دانشجویان در سه بخش تعریف می‌شود. اول انجام کار گروهی که نشان‌دهنده خرد فردی بوده، دوم استمرار و مداومت در انجام کار و سوم انجام ورزش و وجود شورونشاط است.

وی عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه را به‌عنوان چالش صنعت معرفی کرد و ادامه داد: اگر به دنبال حل مشکل صنعت هستیم باید با حضور استادان دانشگاه در فضا‌های صنعتی، زمینه آشنایی استادان با چالش‌ها و مشکلات صنعت را فراهم سازیم. از طرفی دیگر استفاده از ظرفیت بالقوه دانشجویان برای رفع نیاز‌های صنعت و فراهم شدن فضای آموزش‌های تخصصی و کسب تجربه می‌تواند به شخص دانشجو و به رفع نیاز صنعت کمک شایانی کند.

 کارشناس ارشد سابق سازمان هوافضای آمریکا (NASA) بیان کرد:‌ مدرسه عالی گیربکس و انتقال قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر قدمی روبه‌جلو در راستای ارتباط دانشجو با صنعت و عملی شدن آموزش دروس خواهد بود و آماده همکاری با این واحد دانشگاهی برای انجام طرح‌های تحقیقاتی هستم.

رویکرد جدید دانشگاه آزاد خمینی‌شهر

علی حیدری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر نیز با اشاره به رویکرد جدید این واحد دانشگاهی گفت:‌ رویکرد جدید واحد خمینی‌شهر، اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان در قالب طرح پویش بوده وبا برگزاری چنین نشست‌هایی به دنبال توانمندسازی آموزش و بهبود کیفیت آموزشی است.

مجید ریاحی، رئیس دانشکده مکانیک، عمران و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر نیز شرکت دانشجویان در این سلسله نشست‌ها را بسیار مفید دانست و عنوان کرد: با دعوت از سخنرانان انگیزشی و افراد موفق و از طریق آموزش‌های مهارتی همانند مدیریت زمان، قدرت برنامه‌ریزی، مدیریت کسب‌وکار و آینده‌نگری، سعی شده تجارب ارزشمند در راستای نشان دادن مسیر موفقیت به دانشجویان منتقل شود.

به گزارش آنا، در پایان نشست از حجت‌الله قدیمی‌چرمهینی قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته