دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1403 - 09:38
رئیس دانشگاه آزاد خمینی‌شهر عنوان کرد؛

تدوین و اجرای ۴ گام اساسی برای تغییر و تحول در آموزش

تدوین و اجرای ۴ گام اساسی برای تغییر و تحول در آموزش
حیدری گفت: در فرآیند تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل چهارم باید ویژگی‌های دانشگاه نسل یک، دو و سه به‌خوبی و با جدیت دنبال شود از این‌رو 4 گام اساسی در راستای تغییر و تحول در امر آموزش، تدوین و اجرایی شده است.
کد خبر : 912128

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر به مناسبت سی‌وششمین سالگرد تأسیس این واحد دانشگاهی در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه با بیان تفاوت دانشگاه نسل‌های اول، دوم و سوم با دانشگاه نسل چهار اظهار کرد: در دانشگاه نسل اول صرفاً موضوع آموزش مطرح می‌شود. در دانشگاه نسل دوم موضوع پژوهش مطرح می‌شود و آموزش و پژوهش در کنار هم قرار می‌گیرند. در دانشگاه نسل سوم موضوع کارآفرینی مطرح شده و در سطحی بالاتر، دانشگاه نسل چهارم بر مسائل اجتماعی و منطقه‌ای متمرکز خواهد شد.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر را در حال گذار از دانشگاه نسل سه به دانشگاه نسل چهار توصیف کرد و افزود: دانشگاه نسل سوم دانشگاهی کارآفرین محسوب می‌شود. نیروی کارآفرین الزاماً مشکلات کشور خود را حل نمی‌کند و ممکن است با مهاجرت، به کشور‌های دیگر خدمت کند؛ اما دانشگاه نسل چهار به دنبال دستیابی به اهداف آموزشی، پژوهشی و کارآفرینانه با عنایت به مسئولیت اجتماعی و منطقه‌ای است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر اضافه کرد:‌ از این‌رو این واحد دانشگاهی در راستای رفع مشکلات شهر، استان و کشور در حال تبدیل شدن به دانشگاه نسل چهار است تا از طریق رابطه با صنعت و تعریف مدل‌های رفتاری جدید و برنامه‌های متنوع، با تربیت نیروی متخصص و متعهد گام‌های اساسی در رفع این چالش‌ها بردارد.

حیدری لازمه تربیت نیروی متخصص را آموزش درست و صحیح دانست و گفت: در فرآیند تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل چهارم باید ویژگی‌های دانشگاه نسل یک، دو و سه به خوبی و با جدیت دنبال شود. از این‌رو چهار گام اساسی در راستای تغییر و تحول در امر آموزش، تدوین و اجرایی شده در گام اول به آموزش‌های تخصصی پایه در کلاس درس اختصاص دارد. گام دوم برای آموزش‌های مهارتی در محیط دانشگاه از طریق کاربینی است.

وی ادامه داد: در گام سوم دانشجو از طریق کارآموزی به دریافت آموزش‌های حرفه‌ای در یک محیط کار حرفه‌ای و زیر نظر استاد می‌پردازد و کارورزی در گام چهارم دانشجو را به انجام کار واقعی در محیط حرفه‌ای هدایت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با اشاره به چهار برابر شدن مساحت مرکز رشد این واحد دانشگاهی در یک سال گذشته، مطرح کرد: ۴۰هسته و واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان هم اکنون در واحد خمینی‌شهر مشغول به فعالیت بوده که اکثر نیروی‌های آن در قالب طرح پویش از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر هستند و این باعث افتخار است که دانشجو در زمان تحصیل، به کسب مهارت عملی پرداخته و از کمک‌هزینه تحصیلی نیز برخوردار شود.

به گزارش آنا،‌ در این نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر با ارائه گزارشی از عملکرد این واحد دانشگاهی در یک سال گذشته در حوزه‌های پژوهش، فرهنگی و دانشجویی، آموزش و مهارتی، توسعه و مدیریت منابع، مدارس سما و روابط عمومی و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته