دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 17:22

تکنسین کاردان در کشور کم داریم/ با علم می‌توان تولید ثروت کرد

تکنسین کاردان در کشور کم داریم  با علم می‌توان تولید ثروت کرد
مسئولان با بیان اینکه در صنعت مهندس زیاد، اما تعداد تکنسین‌های اجرایی و کاردان اندک است، تأکید کردند که باید با بهره‌گیری از علم به سمت تولید ثروت رفت.
کد خبر : 911639

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و دلیجان و گروه (هلدینگ) بازرگانی صنعتی صدف درراستای تربیت نیرو‌های مهارتی با عنوان «همکاری آموزشی - مهارتی»  در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دلیجان تفاهم‌نامه امضا کردند.

محمدباقر توکلی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این نشست به طرح پایش و پویش که در دانشگاه آزاد اجرا شده، اشاره کرد و تبادل این تفاهم‌نامه را گامی فراتر از آن و متناسب با منطقه صنعتی دلیجان با نرخ منفی اشتغال دانست.

حمیدرضا بهرامی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌ نراق و دلیجان هم در مراسم با اشاره به نسل‌های مختلف دانشگاهی در تربیت نیرو‌های جوان سابقه درخشان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق در تربیت نیرو‌های متخصص، همکاری صنایع و شرکت‌ها با دانشگاه‌ها و دنیای علم را عامل موفقیت آنها در بازار رقابت دانست.

شهرام ابراهیمی مدیر گروه بازرگانی صنعتی صدف دلیجان هم بیان کرد که در صنعت مهندس زیاد داریم، اما تعداد تکنسین‌های اجرایی و کاردان اندک است که دانشگاه می‌تواند در این زمینه یاری‌گر صنعنکنسین کاردان در کشور کم داریم/ت باشد و با آموزش مهارت‌های فنی به دانشجویان این نقیصه را جبران کند.

تکنسین کاردان در کشور کم داریم/ با علم می‌توان تولید ثروت کرد

عباس آئینه‌دار، دادستان شهرستان دلیجان هم گفت: جلسه موضوع بسیار جالب و جدیدی دارد و امروز خوشحالم که با این حرکت تأکید مقام معظم رهبری در پیوند بین دانشگاه و صنعت در حال به ثمر نشستن است و امروز این عزم جدی موجب خوشحالی بنده است و با این حرکات دانشگاه و نهاد صنعتی می‌توانند یکدیگر را برای رفع کمبود‌ها پوشش دهند.

محسن صادقی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دلیجان هم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب اسلامی که علم باید تولید ثروت کند، اجرای این طرح را در دلیجان، سرمشقی برای صنایع و دانشگاه‌ها در سایر استان‌های کشور دانست.

در ادامه این نشست صاحبان صنایع در شهرستان دلیجان نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و دلیجان و گروه صنعتی امضا شد.

به گزارش آنا، براساس این تفاهم‌نامه، دانشگاه آزاد اسلامی نراق و دلیجان در چهار رشته دانشجوی موردنیاز گروه صنعتی صدف را جذب و دانشجویان مطابق سرفصل‌های آموزشی و دوره‌های مهارتی موردنیاز گروه صنعتی صدف آموزش می‌بینند، با این توضیح که از بدو تحصیل دانشجویان به استخدام گروه صنعتی صدف درآمده و هزینه تحصیلی آنان به دانشگاه پرداخت می‌شود و همچنین خوابگاه برای سکونت دانشجویان از طریق گروه صنعتی تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته