دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 16:02

راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد خوزستان سرعت می‌گیرد

راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد خوزستان سرعت می‌گیرد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از تسریع در راه‌اندازی رشته پزشکی این دانشگاه با استفاده از امکانات دانشگاه علوم پزشکی و مراکز آموزشی و درمانی وابسته به آن خبر داد.
کد خبر : 911616

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در نشست اعضای گروه ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هیئت رئیسه این دانشگاه از حصول توافق میان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در راستای استفاده از امکانات دانشگاه علوم پزشکی و مراکز آموزشی و درمانی وابسته به آن برای تسریع راه‌اندازی رشته پزشکی در این دانشگاه خبر داد.

وی با اشاره به روند فراهم‌آوری امکانات کافی برای راه‌اندازی رشته پزشکی، عنوان کرد: علاوه بر اختصاص ساختمان دانشکده و تشکیل تیم اعضای هیئت علمی برای این رشته، تجهیزات آزمایشگاهی در وضعیت مناسبی قرار دارند و مرکز مهارت‌های پزشکی نیز در حال توسعه است. همچنین با دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز توافق کرده‌ایم که برای آموزش بالینی دانشجویان از بیمارستان‌های آموزشی گلستان، سینا و... به‌صورت مشارکتی استفاده کنیم.

محمدحسین سرمست‌شوشتری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز فراهم‌آوری امکانات سخت‌افزاری و منابع انسانی کافی برای تأسیس رشته پزشکی را منوط به آغاز جذب دانشجو در این رشته دانست.

حجت‌الاسلام موسوی فرد، امام جمعه اهواز نیز با اشاره به مسئله کمبود پزشک متخصص به‌ویژه در مناطق محروم استان خوزستان، تأسیس رشته پزشکی در دانشگاه آزاد استان را در راستای حل این مشکل مفید عنوان کرد.

راضی جلالی، عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی نیز با اشاره به مواردی همانند جذب دانشجویان بومی در رشته‌های پزشکی و در نتیجه احتمال بیشتر ماندگاری آنها در این استان، افزایش جذب دانشجویان خارجی از کشور‌های حوزه خلیج‌فارس به سبب همجورای با این استان، اشتغال، درآمدزایی و گردشگری سلامت، ورود رشته پزشکی به مجموعه دانشگاه آزاد استان را در راستای کمک به حل مشکلات حوزه سلامت در این استان قلمداد کرد.

عضو کمیته اعتباربخشی وزارت بهداشت نیز با اشاره به امکانات فیزیکی فراهم شده توسط دانشگاه آزاد خوزستان در راستای راه‌اندازی رشته پزشکی، رعایت استاندارد‌های کالبدی تعریف شده توسط صاحب‌نظران وزارت بهداشت را در این زمینه مهم ارزیابی کرد.

 میترا امینی اضافه کرد:‌ برخی از این استاندارد‌ها همانند تعداد اعضای هیئت علمی و همچنین تناسب میان تعداد استادان، دانشجویان و بخش‌های بالینی، امکانات دانشگاه، درمانگاه‌های آموزشی، مرکز آموزش‌های بالینی، کتابخانه‌ها و ...، ارتقای کیفیت آموزش را منجر به ارتقای کیفیت سلامت در جامعه است.

سیدغلامعلی جورسرایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز تطابق تعداد فراگیران رشته پزشکی با جمعیت استان خوزستان و نیاز سلامت جامعه را واجد اهمیت عنوان و مطرح کرد:‌ تلاش برای تربیت دانشجویانی توانمند و پاسخگو، مطابق با استاندارد‌های آموزش بهداشت جهانی در این رشته، جذب اعضای هیئت علمی، تأسیس دوره‌های آموزشی علوم پایه، بالینی و ...، برنامه‌ریزی آموزشی و سپس پژوهشی را از برنامه‌های مهم پیش رو در فرآیند راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته