دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1403 - 00:30
در گفت‌وگو با آنا؛

پیشکسوت پرسپولیس: تیم اوسمار قهرمان می‌شود/ استقلال به فینال آسیا برود ما خوشحال می‌شویم/ صادقی دیگر حرف‌های بچه‌گانه نزند

پیشکسوت پرسپولیس: تیم اوسمار قهرمان می‌شود  استقلال به فینال آسیا برود ما خوشحال می‌شویم  صادقی دیگر حرف‌های بچه‌گانه نزند
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: مطمئن باشید که استقلال با این شکل بازی که امتیاز از دست می‌دهد، پرسپولیس باز هم قهرمان خواهد شد.
کد خبر : 911477

بهروز سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره رقابت پرسپولیس و استقلال برای تصاحب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: پرسپولیس به هماهنگی لازم رسیده و در بهترین شرایط است. شخصیت و ظرفیت لازم برای قهرمانی در این تیم وجود دارد. از روی تعصب نمی‌گویم، چون شمس آذر و ملوان بندرانزلی هم زیبا بازی می‌کنند. استقلال با سختی و مشکلات تیمی را جمع و جور کرده و برای این تیم آرزوی موفقیت دارم ولی پرستیژ و ظرفیت قهرمانی در این تیم نیست. پرسپولیس بر اثر یک اشتباه که برابر آلومینیوم بازنده شد یک امتیاز عقب مانده که آن امتیاز هم قابل جبران است. اوسمار مربی خوبی است، اما مرد روز‌های سخت نیست. در لیگ و جام حذفی به آلومینیوم باخت و یک قهرمانی که از دست رفت، در لیگ هم باید الان بالاتر از استقلال باشیم، اما چنین اتفاقی نیفتاده است که امیدوارم تا پایان فصل بیفتد.

پرسپولیس را تنها نمی‌گذاریم

وی افزود: استقلال در بیشتر بازی‌ها روی یک موقعیت یا بر حسب یک اتفاق به گل می‌رسد و بعد هم با بازی دفاعی از گل برتری‌اش دفاع می‌کند. در بازی با فولاد خوزستان هم دو تیم برای پیروزی تلاش کردند که روی یک اشتباه سهوی داوری، استقلال برنده شد. برای بازی با استقلال خوزستان هم حریف از استقلال تهران کمک خواسته تا هوادارانش به ورزشگاه بیایند و کمک کنند تا پرسپولیس متوقف شود تا با یک تیر دو نشان زده شود. هم استقلال خوزستان به ماندن در لیگ برتر امیدوار شود هم استقلال تهران اگر نساجی را در مازندران برد یا مساوی کرد صدرنشین باقی بماند. ما هم تیم‌مان را تنها نمی‌گذاریم، به همراه دیگر پیشکسوتان به ورزشگاه می‌رویم. شرایط مهیا باشد به قزوین هم می‌رویم. ضمن اینکه طبق قانون ۱۰ درصد ورزشگاه آزادی را به تماشاگران استقلال خوزستان می‌دهند. پرسپولیس لیاقت قهرمانی دارد و با حمایت تماشاگران به حق خود می‌رسد. مطمئن باشید که استقلال با این شکل بازی که دارد امتیاز از دست می‌دهد و پرسپولیس باز هم قهرمان خواهد شد.

۱۸ امتیاز استقلال از اشتباهات داوران بوده

پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص اینکه استقلالی‌ها معتقدند قضاوت داوران به سود پرسپولیس بوده و امتیازات زیادی به دست آمده، گفت: داوران ما قشر زحمتکشی هستند و هیچ گاه نخواسته‌ام داور باشیم. فشار زیادی که بر روی داوران از ناحیه تماشاگران، مدیریت، مربیان و بازیکنان تیم‌ها وجود دارد کار را برای آنها خیلی سخت می‌کند. آنها بدون VAR قضاوت می‌کنند در حالی که در خارج از کشور، داوران با وجود VAR هم دچار اشتباه می‌شوند. استقلالی‌ها که معتقدند پرسپولیس از داور نفع برده و خودشان از داوری ضرر کردند، بعد از فیلمی که باشگاه پرسپولیس منتشر کرد و ۱۸ امتیاز استقلال از اشتباهات داوران بوده، مستند صحبت کنند. همه تیم‌ها از اشتباهات سهوی داوران متضرر و منتفع می‌شوند، اما با فرافکنی که نمی‌توان داوران را مسبب موفقیت یک تیم دانست. عرصه را بر داوران تنگ می‌کنند در حالی که اگر تیمی برتر باشد نیازی نیست با فشار بر داوران بخواهد نتیجه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

امیرحسین صادقی احساساتی شده 

وی ضمن موضع گیری در مورد اظهارات امیر حسین صادقی بازیکن سابق استقلال خاطرنشان کرد: فوتبال ایران بدون استقلال و سپاهان دچار افت کیفیت می‌شود، چون پرسپولیس برای قهرمانی رقیبی ندارد. از طرفی اگر به این باشد که بیشتر کدام تیم لژیونر در لیگ‌های معتبر اروپا را داشته سهم پرسپولیس به مراتب بزرگ‌تر از استقلال است. علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، کریم باقری، وحید هاشمیان و در حال حاضر هم مهدی طارمی که در پورتو خوش درخشید و فصل بعد هم به اینترمیلان می‌رود. امیرحسین صادقی احساساتی شده و نباید حرف‌هایی بزند که عجیب باشد. بازیکنان لژیونر افتخار فوتبال ایران بوده و هستند. دلیلی نیست برای کری خوانی از آن استفاده کرد و رو به حرف‌های بچه‌گانه آورد. همه لژیونر‌ها به تیم ملی خدمت کرده و می‌کنند. صادقی بهتر است حرف خود را پس بگیرد و به دنبال تخریب تیم رقیب نباشد. امیدوارم صادقی از روی حسادت یا هر دلیلی دیگری که داشته حرف‌هایی نزند که از واقعیت به دور باشد.

استقلالی‌ها راست می‌گویند الان قهرمان آسیا شوند

سلطانی در خصوص اینکه فرشید سمیعی سرپرست تیم استقلال گفته آن زمانی که تیمش قهرمان آسی شده خیلی تیم‌ها نبودند، تصریح کرد: قهرمانی در آن زمان که با شکست نمایندگان لبنان، مالزی و اندونزی بوده چه ارزشی دارد. ضمن اینکه نماینده سریلانکا انصراف داده بود. اگر راست می‌گویند بیایند و حالا قهرمان شوند. در همین سال‌های اخیر پرسپولیس دو بار فینال آسیا رفته، استقلال در این سال‌ها چه کرده است؟ اتفاقاً ما پرسپولیسی‌ها اگر استقلال فینال بیاید و قهرمان آسیا شود خوشحال می‌شویم و افتخار می‌کنیم تیمی از ایران پرچم کشورمان را بالا برده است. افرادی که چنین حرف‌هایی را می‌زنند فقط به دنبال شهرت هستند و می‌خواهند مطرح شوند. این حرف‌ها برای آن است که هواداران را راضی کنند و البته در میان هواداران هم کم نیستند کسانی که به چنین حرف‌هایی توجه نمی‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته