دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سلطانی: پرسپولیس فوتبال بهتری را بازی می‌کند/ ضعف‌های دفاعی استقلال کم نیست

سلطانی: پرسپولیس فوتبال بهتری را بازی می‌کند  ضعف‌های دفاعی استقلال کم نیست
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: پرسپولیس اگر توجهی به حاشیه نداشته باشد قطعاً برنده دربی می‌شود، چون فوتبال را بهتر از استقلال بازی می‌کند.
کد خبر : 884512

بهروز سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره دربی ۱۰۲ تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی در دربی خوب نتیجه می‌گیرد و در دربی پیش رو هم احتمال برتری پرسپولیس بر استقلال خیلی بیشتر است. اگر آن تیمی که برابر النصر در عربستان دیدیم یا در قطر برابر الدحیل بازی کرد، دربی قطعاً به سود پرسپولیس تمام می‌شود. اما اگر آن تیمی که در بازی برگشت با الدحیل بازی کرد مقابل استقلال هم به همان شکل بازی کند، احتمال شکست هم در دربی هم وجود دارد. 

ضعف‌های دفاعی استقلال کم نیست

وی ادامه داد: اگر برخی معتقدند کیفیت بازیکنان پرسپولیس از استقلال بهتر است این موضوع در جریان بازی مشخص می‌شود. تیمی که برنامه و استراتژی بهتری داشته باشد در دربی به پیروزی می‌رسد. آمادگی روحی روانی در پیاده کردن دستورات سرمربی بسیار اهمیت دارد. ایراد‌هایی در شکل بازی پرسپولیس وجود دارد، اما استقلال هم بی‌عیب و نقص نیست. به شخصه عملکرد یحیی گل‌محمدی و رضا درویش را تأیید می‌کنم، ولی در بازی‌های مهم باید بدون ایراد بازی کرد. استقلال برنامه‌های متفاوتی برای رسیدن به گل ندارد. بیشتر این تیم به دنبال استفاده از ضربات ایستگاهی است. ضعف‌های خط دفاعی استقلال کم نیست و می‌توان به این تیم گل زد. اینکه در فصل نقل و انتقالات مهاجم جذب پرسپولیس نشده به مدیریت و سرمربی برمی‌گردد، ولی پرسپولیس به اندازه کافی بازیکن دارد که بتواند در دربی گلزنی کند.

باید ریشه پرتاب بطری را پیدا کرد

پیشکسوت تیم پرسپولیس در مورد اینکه پرتاب اشیاء نظیر بطری آب در بازی‌های مهم عادت تماشاگران شده و به نظر می‌رسد در دربی ۱۰۲ هم این حرکت زشت تکرار شود، عنوان کرد: کار زیبایی نیست که وقتی کنار دروازه تیمی کرنر زده می‌شود طرفداران تیم مقابل بطری آب یا هر چیز دیگری را پرت کنند، ولی باید ریشه این مشکل را پیدا کرد. تماشاگری که در هوای آلوده و کشنده تهران، پول خرج می‌کند و در سرمای هوا به ورزشگاه آزادی می‌رود، انتظار دارد تا تیم محبوبش برنده شود. این طور نیست که بگوییم شروع کننده کدام تیم بوده، چون اولین کرنر که نصیب پرسپولیس یا استقلال شود، تماشاگران تیم مقابل شروع به پرتاب اشیاء می‌کنند. مگر اینکه در اولین کرنر چنین اتفاقی نیفتد، ولی در کل فرهنگ سازی باید از صدا و سیما شروع شود تا تماشاگران بفهمند کارشان صددرصد غلط است.

پیشکسوتان پرسپولیس پست و سمتی نمی‌خواهند

سلطانی در مورد اینکه به نظرش در دربی کدام تیم برنده می‌شود، خاطرنشان کرد: بازی با غیرت تیم پرسپولیس قطعاً این تیم را به پیروزی می‌رساند. حاشیه همواره در دربی وجود داشته و خواهد داشت. از لحاظ فنی شکل بازی پرسپولیس بهتر است و تمامی کارشناسان این موضوع را گفته‌اند. پرسپولیس اگر توجهی به حاشیه نداشته باشد قطعاً برنده دربی می‌شود، چون فوتبال را بهتر از استقلال بازی می‌کند. برنامه‌های متعددی برای گلزنی دارد و می‌تواند خیلی زود به گل برسد. اگر پرسپولیس بتواند زودتر از استقلال و به خصوص در نیمه اول به گل برسد، حتماً این بازی را با اختلاف دو سه گل می‌برد. ضمن اینکه اگر انتقاد منصفانه‌ای از سوی پیشکسوتان پرسپولیس می‌بینیم فقط و فقط هدف‌شان بهتر شدن شرایط تیم است و هیچ پست و سمتی نمی‌خواهند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته