دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 16:45
واحد دهکردی اعلام کرد؛

بررسی تقلب‌های رایج در زمینه فرآوری و نگهداری مواد غذایی دریایی

بررسی تقلب‌های رایج در زمینه فرآوری و نگهداری مواد غذایی دریایی
نویسنده کتاب «بهداشت و صنایع مواد غذایی دریایی» با تأکید بر اطمینان از بهداشت مواد غذایی شامل مدیریت در صید و ارائه طرح جامع کنترلی از محل صید عنوان کرد: در این کتاب به تقلب‌های رایج در زمینه فرآوری و نگهداری مواد غذایی دریایی پرداخته شده است.
کد خبر : 911416

نجمه واحد دهکردی نویسنده کتاب «بهداشت و صنایع مواد غذایی دریایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از چاپ کتاب «بهداشت و صنایع مواد غذایی دریایی» توسط دانشجوی دکتری تخصصی بهداشت مواد غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خبر داد.

وی اضافه کرد: در دهه اخیر بهداشت مواد غذایی مرتبط با محصولات تولید شده از آبزیان صید شده و پرورشی رشد وسیعی داشته که یکی از دلایل آن روی آوردن مردم به استفاده از این منبع پروتئینی و در پی آن، گسترش صنایع غذایی مرتبط با آبزیان است.

نویسنده کتاب «بهداشت و صنایع مواد غذایی دریایی» بیان‌ کرد: اطمینان از بهداشت مواد غذایی باید شامل مدیریت در صید، پرورش ماهی، ارائه طرح جامع کنترلی از محل صید و مزرعه تا سفره مصرف‌کننده باشد.

بررسی تقلب‌های رایج در زمینه فرآوری و نگهداری مواد غذایی دریایی

واحد دهکردی متذکر شد: همین ماده غذایی در صورتی که ناسالم و غیربهداشتی باشد، نه‌تنها برای تأمین نیاز‌های بدن مفید نیست؛ بلکه می‌تواند عامل بروز بیماری‌های گوناگون ازجمله مسمومیت‌ها، بیماری‌های روده‌ای، آلرژی و سوءتغذیه شود.

دانشجوی دکتری تخصصی رشته بهداشت مواد غذایی افزود: در کتاب بهداشت و صنایع مواد غذایی دریایی تلاش شده به مهم‌ترین مخاطرات بهداشتی در مواد غذایی دریایی و همچنین شناخت برخی از تقلب‌های رایج در زمینه فرآوری و نگهداری مواد غذایی دریایی پرداخته شود.

به گزارش آنا؛ کتاب «بهداشت و صنایع مواد غذایی دریایی» از سوی نشر علمی و دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و با همکاری نویسندگان ابراهیم رحیمی استاد گروه بهداشت مواد غذایی و محمدامین حیدری‌زاده دانشجوی دکتری تخصصی بهداشت مواد غذایی در یک‌هزار نسخه تألیف و به چاپ رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته