دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خان محمدی: ۱۱۰ هزار کلاس درس ساماندهی می‌شود/ نیاز ۱۶۸ هزار میلیارد تومانی سازمان نوسازی

خان محمدی: ۱۱۰ هزار کلاس درس ساماندهی می‌شود  نیاز ۱۶۸ هزار میلیارد تومانی سازمان نوسازی
رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور گفت: استانداردسازی با قدرت انجام خواهد شد و ۱۰ هزار کلاس با حضور رئیس‌جمهور در سفر استانی چهارمحال بختیاری تحویل داده شد که با قوت بیشتری قرار است ۱۱۰ هزار کلاس درس ساماندهی شود.
کد خبر : 911106

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور در نشست خبری مشترک با مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز که امروز بعد از ظهر برگزار شد، با بیان اینکه همراهی، همکاری، دلسوزی، قلم و بیان شما خبرنگاران بسیار اثربخش است؛ اظهار کرد: امیدواریم با حضور خیرین شاهد شکوفایی بیشتر جریان مدرسه‌سازی باشیم.

وی افزود: سال گذشته بحث خیرین مطرح و تصاویر جهانی شد؛ همچنین رشد اعتبارات خیرین به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

خان‌محمدی با بیان اینکه جشنواره خیرین موضوع بسیار مهمی است؛ با اشاره به رویکرد دولت، ابراز کرد: موضوع مردمی‌سازی، افزایش مشارکت مردم برای حل مسئله جزء سیاست‌های این دولت بوده است. نگاه به مردمی‌سازی توسط سازمان نوسازی از قبل شروع شده و در این دولت به اوج رسیده است.

مجمع خیرین ۴۰۰ شعبه دارد

وی با بیان اینکه نیاز‌های مدرسه‌سازی باید مشخص شود، اظهار کرد: خیرین جان و مال خود را وسط گذاشته‌اند و در همه ارکان حضور دارند؛ مجمع خیرین در استان‌ها ۴۰۰ شعبه داره و این یک الگوست. امیدواریم با بیست‌وششمین دوره جشنواره پیش‌رو جهش مسئولیت اجتماعی به عدد ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پاسخ به سوال مبنی‌بر اینکه چرا خیرین سراغ مدرسه می‌روند؟، ادامه داد: دستگاه آموزش و پرورش هم‌تراز دستگاه‌های دیگر نیست، و مولد نیروی انسانی است؛ آینده را دانش‌آموزان می‌سازند؛ لذا نیاز به یک محیط ایمن و استاندارد دارند.محیط شرط لازم ارتقای بادگیری دانش‌آموزان است. نقشه راه سند تحول است که ابلاغ شده و نشان داده است که تکالیف ما در سند زیرنظام خیلی اعتبار مصرف می‌کند.

خان‌محمدی با بیان اینکه سرانه میانگین کشور ۵/۲۸ است، اظهار کرد: تا فاصله مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد و باید به ۶/۱ برسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه ۳۴۴ پروژه صد در صد مردمی بوده است، ادامه داد: ۱۴۷۰ پروژه مشارکتی بوده و مابقی توسط دولت تامین اعتبار شده است. ۱۹۲ هنرستان با هزار و ۳۳۵ کلاس درس و کارگاه تحویل دانش‌آموزان شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هزار میلیارد تومان به تجهیزات هنرستان استانی اختصاص داده شد، ابراز کرد: این میزان تجهیزات توزیع شده است و مقداری دیگر نیاز به خرید داریم.

خان‌محمدی با بیان اینکه ۲۳ هزار خرید داریم، ادامه داد: هزار و ۳۶۱ خیر جدید به مجمع خیرین اضافه شده است و امیدواریم این تعداد به چند ده میلیون تبدیل شود. در راستای شعار سال تلاش خود را کرده و به عدالت توجه می‌کنیم. مدرسه مهم‌ترین فضا پس از خانه است و بهترین زمان عمر انسان در این فضا صرف می‌شود؛ ابتکاراتی مانند طرح به‌ساز مدرسه مورد تایید است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: خیرین باید تکریم شوند و بحث اعتبار مالیاتی برای اولین بار در جریان مدرسه‌سازی قرار خواهد گرفت، ۳۰ درصد مالیات به عنوان اعتبار مالیاتی محسوب می‌شود وصنایع فاصله خود را با ما کاهش می‌دهند.

خان محمدی با اشاره به وضعیت مدرسه‌سازی، اظهار کرد: با استاندارد نقشه راه سند تحول بنیادین بسیار فاصله دارد و نوسازی سالیانه اگر بخواهد به‌صورت عادی خدمت ارائه دهد، ۱۶۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این اعداد با حضور خیرین برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: استانداردسازی با قدرت انجام خواهد شد و ۱۰ هزار کلاس با حضور رئیس‌جمهور در سفر استانی چهارمحال بختیاری تحویل داده شد؛ ۷۰ هزار کلاس در قرارگاه تعیین شد و با قوت بیشتری قرار است ۱۱۰ هزار کلاس درس ساماندهی شود.

خان‌محمدی در پایان گفت:۶ هزار و ۷۶۸ فضا در این دولت تکمیل و تجهیز شد؛ سفر‌ها در جذب اعتبارات به ما کمک کرد و برای مدرسه‌سازی مصوبه خوبی تصویب شد و ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد. همچنین اولین بار بود که رئیس‌جمهور با خیرین جلسه خصوصی داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته