دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خان‌محمدی در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

توزیع کاروان تجهیزاتی ۱۰ میلیارد تومانی بین دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده

توزیع کاروان تجهیزاتی ۱۰ میلیارد تومانی بین دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: کاروان تجهیزاتی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به بهانه ایجاد حال خوب میان دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده بلوچستان توزیع شد.
کد خبر : 911216

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به برنامه‌های سازمان نوسازی درباره مدارس سیل‌زده به خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: سیل بلوچستان قبل از سال ۱۴۰۳ اتفاق افتاد و پس از سال‌ها خشکسالی ورود این حجم آب جای خوشحالی داشت؛ اما آسیب‌هایی نیز وارد شد.

آسیب نسبی به ۳۶۸ مدرسه در سیستان و بلوچستان

وی با بیان اینکه به ۳۸۶ مدرسه در سیل بلوچستان آسیب نسبی وارد شد، ابراز کرد: در نوروز ۱۴۰۳ با هماهنگی‌ای که در قرارگاه جهادی شکل گرفت با همراهی سازمان نوسازی و اداره کل سیستان و بلوچستان با حضور دانش‌آموزان و معلمان ترمیم‌ها صورت گرفت و تخلیه گل‌ها در حاشیه مدارس و نمازخانه‌ها انجام شد؛ همچنین دانش‌آموزان بعد از تعطیلات عید در مدرسه مستقر شدند.

خان‌محمدی با اشاره به کاروان تجهیزاتی، ادامه داد: این کاروان به بهانه ایجاد حال خوب میان دانش‌آموزان انجام شد. سیلاب دو مرحله داشت و کاروان تجهیزاتی که بین دانش‌آموزان توزیع شد در دو مرحله حدود ۱۰ میلیارد تومان بود.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، علاوه‌بر بهسازی مدارس سیستان و بلوچستان، تجهیزات نیز بین آن‌ها توزیع شد و بازخورد بسیار مثبتی داشت. دانش‌آموزان در فضای مجازی به ما پیام ارسال می‌کردند و از دریافت تجهیزات اعم‌از کولر، میز و صندلی ابراز خوشحالی می‌کردند.

توجه ویژه به احداث مدارس در تراز مناسب

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه عمدتاً مدارس قدیمی که در تراز مناسبی احداث نشده بودند، آسیب دیده بودند، ادامه داد: این سیل برای سیستان و بلوچستان بی‌نظیر بود و در ۷۰ سال گذشته این اتفاق رخ نداده بود؛ ۹ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی سد کهیر بود و در علم مهندسی طوفان نو نامیده می‌شود. 

خان‌محمدی با اشاره به ستاد بحران سازمان نوسازی، خاطرنشان کرد: تکالیف این ستاد کاملا مشخص است و ارائه به ستاد بحران کشور انجام شد. همچنین ساختاری برای این اقدامات در استان‌ها طراحی و برنامه‌ریزی کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته