دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سهم ۷.۵ درصدی شرکت های دولتی از اقتصاد بدون نفت کشور

سهم ۷.۵ درصدی شرکت های  دولتی از اقتصاد بدون نفت کشور
رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: طبق محاسبات این سازمان، شرکت‌های دولتی از کل اقتصاد بدون نفت در سال ۱۴۰۱ سهم ۷.۵ درصدی و سهم آنها از تولید ناخالص داخلی ۱۴.۵ درصد است.
کد خبر : 910608

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا،میر سامان پیشوایی در جلسه پیش رویداد ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های دولتی در سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار داشت: شرکت‌های دولتی اشتغال یک درصدی را برعهده گرفته‌اند.

رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران بیان داشت: مجموعه شرکت‌های دولتی رشد قابل توجهی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند و زیرساخت‌ها و پیشران‌هایی را برای اقتصاد ایجاد می‌کنند تا بخش خصوصی در ارزش افزوده توانمند عمل کند.

وی با بیان اینکه نسبت به ارزیابی و نظام حکمرانی شرکت‌ها در گذشته کم توجهی شده است، گفت: از سال ۹۹ موضوع ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های دولتی و اتصال آن به نظام پرداخت پاداش اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی در قوانین بودجه سنواتی مورد تاکید قرار گرفت تا به سمت اندازه‌گیری بهره‌وری شرکت‌ها قدم برداشته شد.

پیشوایی گفت: در سال ۱۴۰۲ انسجام بهتری برای ارزیابی شرکت‌های دولتی و وابسته یا تحت مدیریت دولت در قالب آیین‌نامه انتظام بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌بندی درآمد‌ها و هزینه علی شرکت‌های دولتی و همچنین دستورالعمل ساماندهی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسه‌های ارتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های تابعه دولتی را شاهد بودیم.

رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران اضافه کرد: بر این اساس شیوه‌نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی توسط سازمان ملی بهره‌وری ابلاغ شد و بر اساس آن اطلاعات مالی و عملکرد و اثربخشی شرکت‌های دولتی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: خلاصه مدیریت گزارش بهره‌وری شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۲ امروز ارایه خواهد شد که امیدواریم نقش تاثیرگذار شرکت‌های دولتی منجر به ارتقای کارایی و اثربخشی آنان در رشد و بهره‌وری اقتصاد کشور شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته