دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نرماشیری تأکید کرد؛

لزوم توسعه رشته‌ها براساس طرح آمایش

لزوم توسعه رشته‌ها براساس طرح آمایش
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، خواستار آمایش رشته‌ها متناسب با هر شهر و منطقه براساس شیوه‌های کاربردی و مهارتی شد.
کد خبر : 900627

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با حضور روسای واحدهای زاهدان، زابل، ایرانشهر و خاش در واحد بین‌المللی زابل برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه دکتر کامبیز نرماشیری وضعیت واحد بین المللی زابل را در ابعاد مختلف را مطلوب ارزیابی و گفت: این تغییرات و سیر صعودی، حاصل تلاش بسیار زیاد همکاران است.

کامبیز نرماشیری، کاربردی شدن دروس و مهارتی شدن رشته‌های تحصیلی را از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عنوان و بیان کرد: فارغ‌التحصیلان به واسطه مهارت‌هایی که در دانشگاه کسب کرده‌اند نباید نگران ورود به بازار کار باشند.

وی، خواستار آمایش رشته‌ها متناسب با هر شهر و منطقه را براساس رشته‌های کاربردی و مهارتی شد و تبیین کرد: رشته‌هایی که مورد نیاز منطقه است باید در اولویت تأسیس قرار گرفته و دانشجویان برای تحصیل در این رشته‌ها سوق داده شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، دانشکده‌های نسل چهارم و پنجم را تشریح و خاطرنشان کرد: دانشکده‌های مهارتی با انعقاد قرارداد با بخش صنعت و براساس نیاز صنعت اقدام به تأسیس رشته و تربیت نیروی کار متخصص می‌کنند.

نرماشیری، پرورش امید و روحیه خودباوری در دانشجویان را از وظایف دانشگاه دانست و تأکید کرد: اطمینان از بازار کار مناسب برای رشته‌های تحصیلی و آموزش مهارت‌های تخصصی می‌تواند امید و روحیه خودباوری دانشجویان را مضاعف کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته