دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1402 - 09:16

جام وهبی‌امره گره چند وزن تیم رنگرز را باز کرد؛ ساروی و میرزازاده المپیکی شدند

جام وهبی‌امره گره چند وزن تیم رنگرز را باز کرد؛ ساروی و میرزازاده المپیکی شدند
هرچند در برخی اوزان قرار است در پایان جام وهبی‌امره ملی‌پوش آسیایی مشخص شود، اما باتوجه به رویارویی مستقیم مدعیان اصلی دوبنده المپیکی تیم ملی با رقبای درجه یک داخلی خود گره المپیکی ۲ وزن را تا اینجای کار باز کرده است.
کد خبر : 900581

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جام وهبی‌امره در رشته فرنگی از دیروز (پنجشنبه) در ۶ وزن ۵۵، ۶۳، ۷۲، ۸۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم در آنتالیا شروع شد، در دو وزن المپیکی و ۴ وزن غیرالمپیکی. رقابت‌های چهار وزن المپیکی ۶۰، ۶۷، ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم هم امروز در این شهر پیگیری خواهد شد.

درحالیکه اعزام به جام وهبی‌امره در درجه اول برای انتخاب تیم آسیایی صورت گرفت، اما در چند وزن هم از قبل قرار بود گره المپیکی باز شود. از جمله ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم که به نظر کار همانطوری پیش رفت که کادرفنی تیم ملی می‌خواست.

محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو و یک طلا و دو برنز جهانی به عنوان مدعی اصلی ۹۷ کیلوگرم در تیم اعزامی به ترکیه جای گرفت. مهدی بالی به عنوان نزدیک‌ترین حریف داخلی به ساروی و قهرمان آسیا و قهرمان مسابقات کشوری امسال هم در کنار او به آنتالیا رفت. هر دو کشتی‌گیر مقابل حریفان خود پیروز شده و همانطور که انتظار می‌رفت مصاف رودرروی آنها در فینال اتفاق افتاد که بار دیگر این محمدهادی ساروی بود که بالی را شکست داد. کشتی‌گیر آملی این بار ۵-یک هم‌استانی‌اش بالی را از پیش رو برداشت.

مربی هر دو کشتی‌گیر هم عضو کادرفنی تیم ملی فرنگی هستند، حسن حسین‌زاده مربی ساروی است و مجید رمضانی هم مربی بالی که این بار هم ساروی به برد رسید تا باتوجه به شکست حریف مستقیمش، مثل رحمان عموزاد و امیرحسین زارع که پیش از این با شکست عباس ابراهیم‌زاده و امیررضا معصومی در تورنمنت بین‌المللی، حضور خود در المپیک را قطعی کرده بودند، ساروی هم خیالش بابت دوبنده‌اش در پاریس قطعی شود.

در سنگین‌وزن هرچند مصاف رودررو بین امین میرزازاده و فردین هدایتی اتفاق نیفتاد، اما به نظر، کار قهرمان سنگین‌وزن سال ۲۰۲۳ جهان برای حضور در المپیک با نتیجه‌ای که در ترکیه رقم خورد، تمام است.

امین میرزازاده به فینال این رقابت‌ها رسید درحالیکه هدایتیِ قهرمان جوانان جهان به حریف فنلاندی باخت؛ بنابراین امین در رده‌ای بالاتر از هدایتی قرار گرفت و این می‌تواند حضور او در المپیک را قطعی کند.

با نظر کادرفنی تیم ملی فرنگی، میرزازاده به دلیل آسیب‌دیدگی در فینال حاضر نشد، که به طور قطع اگر هم کشتی می‌گرفت مدال طلا را از آن خود می‌کرد.

نتیجه کشتی‌های چهار وزن باقی‌مانده جام وهبی‌امره نیز می‌تواند تا حدود زیادی ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی هم در مسابقات قهرمانی آسیا و هم المپیک را روشن کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته