دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات اعطای نشان «امین‌الضرب» به کارآفرینان و فناوران اعلام شد

جزئیات اعطای نشان «امین‌الضرب» به کارآفرینان و فناوران اعلام شد
رئیس پارک فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اعطای جایزه و نشان «امین‌الضرب» با مدل جدیدی به کارآفرینان و فناوران اعطا خواهد شد.
کد خبر : 899133

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرهنگ فصیحی امروز در نشست انقلاب صنعتی چهارم؛ از روایت تا تجارت گفت: انقلاب صنعت چهارم تحولی در سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی، مبتنی بر فناوری هستند که در حال دگرگون کردن سریع صنایع در دنیاست.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر  افزود: مواجهه اصولی شرکت‌ها با انقلاب صنعتی چهارم و بهره‌مندی از مزایای آن و همراه شدن با این موج، نیازمند آمادگی جدی است.

به گفته فصیحی، هر یک از بخش‌های اقتصادی کشور، با توجه به کاربرد انقلاب صنعتی چهارم و همچنین با توجه به سطح بلوغ شرکت‌ها، برای رویارویی با این تحول نیازمند، حرکت‌های خاص آن بخش و صنعت هستند.

وی با بیان اینکه مدرسه کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی، انقلاب صنعتی چهارم را مد نظر قرار داده است، عنوان کرد: در این راستا با مشارکت اتاق بازرگانی تهران خدمات آموزشی و پژوهشی تعریف شده است. 

وی اعطای جشنواره امین‌الضرب را از دیگر اقدامات این مدرسه دانست و گفت: این جایزه در دو سطح به برگزیدگان اهدا می‌شود.

به گفته وی، سطح اول تندیس امین‌الضرب نام دارد که به یک یا دو کارآفرین و جایزه دوم لوح و نشان امین‌الضرب است که به حداکثر ۶ کارآفرین تقدیم می‌شود.

وی افزود: ما یا همکاری اتاق بازرگانی برای اعطای این جایزه در حال ارائه مدل جدیدی هستیم ضمن اینکه در تلاشیم تا در سطح ملی به رسمیت شناخته شود.

فصیحی برگزاری دو دوره آموزشی و تور بازدید از صنایع پیشرفته آلمان را از جمله برنامه‌های اجرایی این مدرسه دانست و یادآور شد: برگزاری کنفرانس بین‌المللی تاب آوری، رقابت پذیری و انقلاب صنعتی چهارم از دیگر اقدامات بوده و در سال جاری به دلیل تغییرات اتاق بازرگانی امسال این کنفرانس برگزار نشد.

رئیس پارک فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: ما در حال برگزاری دومین دوره این کنفرانس در محور‌های تحول دیجیتال، آینده پژوهی و هوشمند سازی هستیم.

علیرضا کلاهی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به اثرات انقلاب صنعتی چهارم گفت: این روند به ویژه بر ابعاد مدیریتی اعم از رهبری تا حاکمیت، استراتژیک، صنایع اساسی، هوشمندسازی، پایداری، رقابت پذیری اثر گذار است.

 

به گفته وی، وقتی صحبت از انقلاب چهارم صنعتی می‌شود منظور تنها فناوری‌های مربوط به ربات‌ها و هوش مصنوعی نیست بلکه تحول دیجیتال را نیز شامل می‌شود.

 

کلاهی افزود: هیچ کدام از صنایع کشور در لبه نوآوری حرکت نمی‌کنند؛ اقداماتی که تاکنون در صنایع برای تحول دیجیتال محقق شده با مدل‌های کسب و کار ایران سازگاری دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته