دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1402 - 10:38

راهنمای مخفی کردن حضور آنلاین در اینستاگرام

راهنمای مخفی کردن حضور آنلاین در اینستاگرام
اینستاگرام، قابلیتی دارد که با استفاده از آن می‌توانیم بفهمیم دیگران در این شبکه اجتماعی آنلاین هستند یا خیر. این قابلیت، با تمام مزایایی که دارد، برای برخی آزاردهنده است و افرادی هستند که دوست دارند آن را غیرفعال کنند. مخفی کردن حضور آنلاین در اینستاگرام کار دشواری نیست، اما نکات کوچکی دارد که بهتر است به آن‌ها توجه کنید.
کد خبر : 890455

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینستاگرام، قابلیتی دارد که با استفاده از آن می‌توانیم بفهمیم دیگران در این شبکه اجتماعی آنلاین هستند یا خیر. این قابلیت، با تمام مزایایی که دارد، برای برخی آزاردهنده است و افرادی هستند که دوست دارند آن را غیرفعال کنند. مخفی کردن حضور آنلاین در اینستاگرام کار دشواری نیست، اما نکات کوچکی دارد که بهتر است به آن‌ها توجه کنید.

چگونه متوجه شویم کسی در اینستاگرام آنلاین است یا نه؟

گاهی با کسی کار ضروری دارید و می‌خواهید خیلی سریع پاسخ پیام خود را بگیرید. در این شرایط، فهمیدن اینکه آن شخص آنلاین است یا نه، بسیار به شما کمک خواهد کرد. نحوه دیدن آنلاین بودن در اینستاگرام، راه ساده‌ای دارد. 

برای این کار، به بخش دایرکت بروید و اگر با شخص مورد نظر، مکالمه داشته‌اید به چت او مراجعه کنید. در صورتی که در کنار چت، دایره سبز رنگی مشاهده کردید، یعنی آن شخص در حال حاضر در اینستاگرام آنلاین و در دسترس است.

در صورتی که تا کنون با پیج مورد نظر، مکالمه‌ای نداشته‌اید، روی صفحه پروفایل آن بروید. قسمت Send message را انتخاب کنید تا دایرکت او برایتان باز شود. در صورتی که در کنار تصویر پروفایل شخص، دایره سبز رنگ نمایش داده شد، یعنی او هم‌اکنون آنلاین است.

البته ممکن است برخی افراد حضور آنلاین در اینستاگرام را مخفی کرده باشند. در این شرایط، می‌توانید با توجه به آخرین فعالیت‌های پیج، متوجه آنلاین بودن آن شوید. البته این روش بیشتر برای صفحه‌هایی کاربرد دارد که فعالیت زیادی داشته باشند؛ مثل پیج‌های فروشگاهی و عمومی. به جز این، روش دیگری برای فهمیدن آنلاین بودن دیگران در اینستاگرام ندارید و احتمالا باید منتظر پاسخ پیام خود بمانید!

چه کسانی نباید حضور آنلاین خود را در اینستاگرام مخفی کنند؟

مخفی کردن حضور آنلاین در اینستاگرام یک انتخاب شخصی است و هر کسی می‌تواند سراغ آن برود. با این حال، این کار عواقبی هم دارد. به همین دلیل، اگر جزو دسته‌های زیر هستید، بهتر است حضور آنلاین خود را در اینستاگرام مخفی نکنید:

۱- پیج‌هایی که با مخاطبان تعامل زیادی دارند: کسانی که به صورت منظم از دنبال‌کنندگان خود دایرکت دریافت می‌کنند، بهتر است حضور آنلاین خود را مخفی نکنند. پیج‌های فروشگاهی یا بلاگرها در این دسته هستند؛ زیرا هر لحظه ممکن است مخاطب از آن‌ها سوالی داشته باشد و در صورت مشخص نبودن وضعیت حضور، احتمال دارد از ارسال پیام منصرف شود.

۲- کسانی که می‌خواهند حضور آنلاین دیگران را ببینند: بهتر است بدانید که مخفی کردن حضور آنلاین در اینستاگرام، یک موضوع دو طرفه است. یعنی شما نمی‌توانید حضور خود را مخفی کنید اما حضور دیگران را ببینید. به همین دلیل، اگر می‌خواهید متوجه آنلاین بودن دیگران شوید، حضور خود را مخفی نکنید.

۳- افرادی که از اینستاگرام به عنوان راه ارتباطی اصلی استفاده می‌کنند: فرقی نمی‌کند پیج شما حرفه‌ای باشد یا شخصی؛ به هر حال اگر اینستاگرام تنها بستر آنلاین برای دسترسی به شماست، بهتر است حضور خود را مخفی نکنید تا دیگران به راحتی بتوانند متوجه آنلاین بودن شما شوند.

در صورتی که جزو هیچ یک از دسته‌های بالا نیستید، با ما همراه باشید تا راه‌های مخفی شدن در اینستاگرام را یاد بگیرید.

چگونه حضور آنلاین خود را در اینستاگرام مخفی کنیم؟

پیش از اینکه بخواهید در اینستاگرام مخفی شوید، تصمیم بگیرید که می‌خواهید تنها یک یا چند نفر نتوانند متوجه آنلاین بودن شما شوند یا همه کاربران اینستاگرام. در قدم بعدی، بازهم این نکته را تذکر می‌دهیم که با این کار، شما دیگر نمی‌توانید متوجه حضور یا عدم حضور آنلاین دیگران شوید، بنابراین با دقت تصمیم بگیرید و سپس، از یکی از دو روش زیر استفاده کنید:

راهنمای مخفی کردن حضور آنلاین در اینستاگرام

۱- مخفی کردن حضور آنلاین در اینستاگرام برای همه

گاهی ممکن است دوست داشته باشید حضور آنلاین خود را از همه یا تعداد زیادی از افراد پنهان کنید. در این شرایط می‌توانید بر اساس مراحل زیر پیش بروید:

۱- وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

۲- روی صفحه پروفایل خود بروید و از گوشه صفحه، روی آیکون سه خط بزنید.

۳- در این قسمت، روی گزینه Settings بزنید تا بخش تنظیمات برایتان باز شود.

۴- در بخشی که باز می‌شود، گزینه Privacy که به معنی حریم خصوصی است را انتخاب کنید.

۵- از این قسمت، به انتهای صفحه بروید تا بتوانید گزینه Activity Status را مشاهده کنید.

۶- این گزینه را انتخاب کنید و در صفحه‌ای که باز می‌شود، دکمه Show Activity Status را بزنید.

پس از انجام مراحل بالا، دیگر سایر افراد نمی‌توانند حضور آنلاین شما در اینستاگرام را مشاهده کنند. در مقابل، شما نیز دیگر نخواهید توانست حضور دیگران را مشاهده کنید.

۲- مخفی کردن حضور آنلاین در اینستاگرام برای افراد مشخص

گاهی ممکن است دیگران، برای شما مزاحمت ایجاد کنند و نخواهید حضور شما را در اینستاگرام ببینند. در چنین شرایطی بهتر است از گزینه Restrict Account استفاده کنید. این گزینه، دسترسی کاربر به صفحه شما را محدود می‌کند. برای این کار باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

راهنمای مخفی کردن حضور آنلاین در اینستاگرام

۱- وارد صفحه اینستاگرام شخص مورد نظر خود شوید.

۲- روی سه نقطه گوشه صفحه بزنید.

۳- از منوی باز شده، گزینه Restrict Account را انتخاب کنید.

با انجام این کار، نه تنها دیگر فرد مورد نظر نمی‌تواند آنلاین بودن شما را مشاهده کند، بلکه دیگر کامنت‌های او نیز به کاربران دیگر نمایش داده نخواهد شد و تنها شما می‌توانید آن‌ها را ببینید. این کار برای محدود کردن کاربرانی که نمی‌خواهید آن‌ها را از صفحه خود بیرون کنید، اما حضور فعال آن‌ها نیز برای شما آزاردهنده است، بسیار مناسب است.

سخن آخر

اینستاگرام در جدیدترین نسخه‌های خود، به کاربران نشان می‌دهد که دیگران آنلاین هستند یا نه. گاهی ممکن است به هر دلیلی نخواهید کسی متوجه حضور آنلاین شما در اینستاگرام شود. در این شرایط، می‌توانید از قابلیت مخفی کردن حضور آنلاین استفاده کنید. در مطلب بالا، ۲ روش عالی برای این کار معرفی کردیم که هر یک، می‌توانند در موقعیت خاصی موثر باشند. امیدواریم این روش‌ها در فعالیت بهتر در اینستاگرام به شما کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته