دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وصیت دانشجوی مدافع حرم به پسرش: برای نجات کودکان هم‌سن تو به سوریه رفتم

وصیت دانشجوی مدافع حرم به پسرش: برای نجات کودکان هم‌سن تو به سوریه رفتم
شهید دانشجو مدافع حرم «علی آقاعبداللهی» برای فرزندش نوشته بود: «پدرت تو را بسیار بسیار دوست دارد و برای نجات کودکان هم‌سن تو به سوریه رفته است.»
کد خبر : 883921

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهید مدافع حرم «علی آقاعبداللهی» دانش‌آموخته رشته الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی بود که در ۲۵ سالگی و در حالی که تنها فرزندش یکساله بود به سوریه رفت. او ارادت ویژه ای به حضرت زهرا(س) داشت و مانند بانوی بی‌نشان، بعد از شهادتش بی‌نشان بود تا اینکه هفته گذشته و بعد از گذشت ۸ سال از شهادتش در جریان تفحص پیکر شهدای مدافع حرم در سوریه، پیکرش تفحص و شناسایی شد.

رفقای شهید آقاعبداللهی درباره رشادت‌هایش در جبهه سوریه می‌گویند: «بعد از سه روزی که در مقر خان‌طومان بودیم، علی آقا موافقتش را برای رفتن به خط می‌گیرد. با لباس و اسلحه ، آماده می‌آید سر یک پیچی می‌ایستد و جلوی ماشین‌ بچه‌های سپاه را که برای عملیات می‌رفتند، می‌گیرد. فرمانده اش همیشه از علی تعریف می کرد و می گفت علی آقا در زمستان در هوای ۸ درجه زیر صفر، ۴۰۰ متر جاده صعب العبور را سینه‌خیز تا دل تکفیری‌ها می‌رود تا جاده را شناسایی کند.»

از این شهید دانشجو وصیت‌نامه‌ای به جا مانده است که در بخشی از وصیت‌نامه‌اش به تنها پسرش امیرحسین که زمان شهادت پدرش یک ساله بود، می‌نویسد:

«امیرحسین گلم، می‌خواهم گوش به فرمان ولی‌فقیه خود باشی و هوشیار و آگاه و بابصیرت زندگی خود را توأم با تحصیل و کسب علم سپری نمایی و مراقب مادرت باشی. امیرحسین عزیزم اگر چه امروز پدرت در کنارت نیست؛ ولی بدان که پدرت تو را بسیار، بسیار دوست دارد و برای نجات کودکان هم سن تو رفته است تا پدر و مادر آنها خشنود باشند و می‌دانم با شاد کردن دل آنها باعث شادی ابدی تو می‌شوم.»

درباره شهید

شهید علی آقاعبداللهی ۱۰ دی ۱۳۶۹ در تهران به دنیا آمد. او دوره دبیرستان را در هنرستان فنی شهدا در منطقه ۱۲ در رشته برق و الکترونیک گذراند. کاردانی رشته الکترونیک خود را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری سپری کرد. پس از اتمام درس در سال ۱۳۹۰ به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و پس از گذراندن یک دوره یکساله در دانشگاه امام حسین (علیه السلام) در سپاه حفاظت انصارالمهدی مشغول خدمت شد . او در سال ۹۱ ازدواج کرد و حاصل این ازدواج امیرحسین بود که سال ۹۳ به دنیا آمد.

وی دو سال پیگیر رفتن به سوریه بود که در نهایت ۲۲ آذر ۱۳۹۴ راهی سوریه شد تا در دفاع از حرم اهل بیت(ع) حضور داشته باشد. او در همان اعزام اول ۲۳ دی ۱۳۹۴ به شهادت رسید یعنی درست ۳۱ روز پس از اعزام در منطقه خالدیه خان طومان به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته