دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1402 - 17:03

فرماندار عسلویه: مینی پالایشگاه در دانشگاه آزاد بوشهر ایجاد می‌شود

فرماندار عسلویه: مینی پالایشگاه در دانشگاه آزاد بوشهر ایجاد می‌شود
علی هاشمی گفت: برنامه‌های خوبی در رویداد عصر امید تخصصی در عسلویه به اجرا درآمد که انعقاد قرارداد‌های صنعتی و کاری تا ایجاد مینی پالایشگاه برای دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر را شامل می‌شود.
کد خبر : 873962

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور جمعی از مسئولان، کارکنان و استادان دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار و با قدردانی از تلاش‌های سروش حیدری‌سنگستانی، سعید رازقی به‌عنوان رئیس جدید این دانشگاه معرفی شد.

علی هاشمی فرماندار شهرستان عسلویه در این مراسم با اشاره به شرایط ویژه و مهم این شهرستان اظهار کرد: بستر برای فعالیت دانشگاهیان در عسلویه فراهم بوده و این شهرستان با همه وجود پذیرای نقش‌آفرینی دانشگاهیان است.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان عسلویه بیان کرد: عسلویه تا پیش از بستر مهم علمی، محروم بود که با حمایت سازمان مرکزی دانشگاه و تلاش‌های حیدری سنگستانی و تیم مدیریت وی، این مهم محقق شد. ظرفیت‌های این منطقه کشور حامی دانشگاه آزاد اسلامی استان و کشور در اجرای برنامه‌های علمی پژوهشی فرهنگی بوده که موارد مهمی در این راستا به اجرا درآمده است.

فرماندار عسلویه ادامه داد: عصر امید تخصصی عسلویه میزبان دکتر طهرانچی، تیم مدیریتی دانشگاه، دیگر نخبگان علمی و سرآمدان صنعتی کشور بود و نتایج سودمندی برای استان و دانشگاه داشت که شامل انعقاد قرارداد‌های صنعتی و کاری تا ایجاد مینی پالایشگاه دانشگاه می‌شود.

هاشمی توضیح داد: ۴۰ درصد ارزآوری کشور و ۸۰ درصد گاز کشور در عسلویه صورت می‌گیرد. برای چرخش بهتر چرخ صنعت در این منطقه، نیازمند نخبگان و مدیرانی هستیم که تحصیلات لازم را آموخته و آماده فعالیت در این منطقه مهم کشور باشند. این نگاه در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و دکتر طهرانچی شخصاً به دنبال تحقق این مسئله است که جای قدرانی دارد.

فرماندار عسلویه با تأکید بر اینکه علویه و شرکت‌های صنعتی، پذیرا و حامی دانشگاه آزاد اسلامی است، مطرح کرد: تاکنون برنامه‌های مهم کشوری دانشگاه در عسلویه اجرا شده است. از ایجاد اندیشکده حکت و معارف تا میزبانی از مجمع نهاد‌های نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های دیگر که این روال پس از این نیز ادامه خواهد داشت.

تحصیل ۷۲ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد فارس

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با بیان اینکه این استان با ۳۵ واحد و مرکز دارای ۷۲ هزار دانشجو است، توضیح داد: رازقی در سمت معاون آموزشی، همه امور آموزشی استان فارس را عهده‌دار بود و منشأ خدمات زیادی در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس شد. از ثمره تلاش‌های وی و دیگر همکاران است که تعداد دانشجویان استان در دو سال از ۴۹ هزار به ۷۲ هزار افزایش یافت.

حسن سلطانی دیگر اقدام رازقی را تدوین سند آمایش استان فارس برشمرد و عنوان کرد: با نظارت وی در تدوین این مهم، سند آمایش استان فارس جزء برترین سند‌های آمایش کشور شد و مورد تجلیل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز قرار گرفت. با درایت تیم مدیریتی دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی مسیر تعالی خود را پیدا کرده و در این مسیر ظرفیت‌های بسیاری برای ارائه به کشور شکوفا شده است.

پیروزی‌های بزرگی نصیب سپاه اسلام می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز با محکوم کردن جنایات رژیم جنایتکار و خونخوار و تسلیت حملات وحشیانه به بیمارستان در غزه و تبریک دلاوری‌های رزمندگان اسلام که ضربات مهلکی به رژیم منحوس اسرائیل گفت: تا پیش از این شیعه و سنی در کنار یکدیگر نبودند؛ اما به لطف پروردگار با اتحاد مسلمانان، قطعاً پیروزی‌های بزرگی نصیب سپاه اسلام خواهد شد.

علی‌اکبر پورات با اشاره به در پیش بودن انتخابات مطرح کرد: در حوزه انتخابات، دشمنان کشور دو راهبرد اساسی در پیش گرفتند. ابتدا ناامیدسازی و دوم کاهش مشارکت. اتاق فکر دشمن تحرکات زیادی در این فضا انجام دادند و در فوت مهسا امینی، وقایع دختر مترو و اتفاقات مدارس و در نهایت قتل داریوش مهرجویی و همسرش، به دنبال اهداف خود بودند که با هوشیاری و اقدامات به‌موقع خنثی شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مسائل مهم، جهاد تبیین بوده که مورد توجه مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: همه نهاد‌ها در این مسئله باید در کنار هم تلاش کنند و در این مسیر از دانشگاه که از ظرفیت‌های مهم است، استفاده می‌شود تا قدرت نظام اسلامی به جهانیان نشان داده شود.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره کنونی خود و در سطح کلان اقدامات مناسبی را پی‌ریزی و انجام داده که نشان می‌دهد دانشگاه در مسیر صحیح خود قرار دارد. دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر نیز به طبع سازمان مرکزی خود، ریل‌گذاری مطلوبی انجام داده که برگرفته از تلاش‌های حیدری سنگستانی و تیم مدیریت وی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به انتصاب سعید رازقی به سمت جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، افزود: وی از جنس دانشگاه آزاد اسلامی و مردم استان بوده و می‌تواند با شناختی که به مسائل دارند، دانشگاه و مسائل آن را مدیریت کند.

پورات ادامه داد: استانداری بوشهر و همه دستگاه‌های اجرایی و اداری استان، حامی دانشگاه آزاد اسلامی در همه برنامه‌های علمی، صنعتی و پژوهشی خواهد بود و انتظاری که از دانشگاه می‌رود این است که دانشگاه آزاد اسلامی نخبه پروری را در دستور کار قرار دهد تا بتوانیم در صنعت استان به‌ویژه صنعت هسته‌ای که ظرفیت استان بوشهر است، از این نخبگان بهره گرفت. رسالت دانشگاه، مشخص است. از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای پرهیز شود و مسئولان دانشگاه اجازه ندهند این مسائل به دانشگاه ورود کند.

دانشگاه آزاد اسلامی قدرتمند و عزتمند است

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز بیان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه قدرتمند و عزتمند است. دانشگاه با قابیلت‌های شبکه‌ای و حجم عظیم نخبگان، همکاران و ظرفیت‌ها که یک قدرت عظیم محسوب می‌شود، می‌تواند نقش مهمی در دستیابی به تمدن اسلامی ایفا کند که با مدیریت حکیمانه دکتر طهرانچی و دکتر ولایتی این مهم هرچه سریع‌تر محقق خواهد شد.

سروش حیدری‌سنگستانی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی عزت و آبرو داد تا در استان بوشهر که به داشتن مردمی دلاور، قهرمان، سخت‌کوش و شهیدپرور همانند شهید مهدوی، شهید احمدی جوان و دیگر شهدای والامقام شهره خاص و عام است، خادم باشیم.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد دوره مدیریت خود توضیح داد: در این مدت به توان فکری و ظرفیت‌های موجود دانشگاه و استان تکیه کردیم که به لطف پروردگار و توسل به ائمه معصومین (ع) و همراهی مدیران سازمان و استان، چالش‌ها را برطرف و به اهداف مدنظر دست یافتیم.

فرماندار عسلویه: مینی پالایشگاه در دانشگاه آزاد بوشهر ایجاد می‌شود

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه در این مدت، دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر همواره در مسیر تعالی، عزت و اقتدار حضور داشت، گفت: همه امور با مشورت حداکثری، در نظر گرفتن مصالح دانشگاه و بدون شخصی‌سازی امور و با هماهنگی سازمان مرکزی انجام شد. تعامل دانشگاه با همه نهاد‌های اثرگذار به خوبی برقرار بود به نحوی که هیچ‌یک از امور دانشگاه معطل نماند.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با برشمردن برخی اقدامات خود، بیان کرد: به‌واسطه دور بودن مجتمع دانشگاهی از شهر با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه بود؛ اما با سامان بخشی امور و استفاده از ظرفیت‌های این مجتمع در موارد مورد نیاز دانشگاه همانند مدارس و نیز امور دیگر، این مجتمع در راستای درآمدزایی و فعالیت اثرگذار، تعیین تکلیف شد.

وی درباره اقدامات انجام در دوران مدیریت خود تشریح کرد: پرداخت دیون و بدهی‌ها، اقدامات مناسب در راستای مسکن ملی و طرح مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، نوسازی و یکپارچه سازی زیرساخت‌ها، ناوگان حمل‌ونقل، تجهیزات و ساختار اداری دانشگاه، راه‌اندازی داروخانه دانشگاه تا آبان ماه سال جاری، دریافت موافقت اصولی تجهیزات دندانپزشکی، اصلاح ساختار مدیریتی، خروج واحد‌ها و مراکز استان از زیان دهی، حل وفصل مشکلات حقوقی و داوری گریبان گیر دانشگاه، ایجاد دفتر صندوق پژوهش، فناوری و نوآوری استان، ایجاد پردیس دانشگاهی در عسلویه و برگزاری  جشنواره‌ها و رویداد‌های مهم ازجمله اقدامات این دانشگاه بوده است.

مسیر بالفعل کردن ظرفیت‌های بوشهر را هموار سازیم

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: بوشهر یک استان سراسر مستعد با ظرفیت‌های بالقوه فراوان است که امیدوارم در سایه همدلی و همراهی در این نهاد علمی و تجربیاتی که در این سال‌ها کسب کردم، مسیر بالفعل کردن این ظرفیت‌ها هموار سازیم.

سعید رازقی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها به لحاظ جایگاه علمی، نقش تعیین‌کننده‌ای در کشور دارند، عنوان کرد: برای گذراندن مسیر تعالی دانشگاه با پرهیز از حواشی، برنامه‌ریزی مدون و بهره‌گیری ازنظر بزرگان و اندیشمندان، تلاش خواهد شد.

وی با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و توصیه دکتر طهرانچی که تحول، یک باید است، مطرح کرد: تصمیمات اتخاذی در استان با اهداف و سمت‌وسوی این سند که بسیار جامع و با استناد به اسناد بالادستی انقلاب و تمام معیار‌ها در آن دیده شده، خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته