دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مشاور دکتر طهرانچی در گفت‌وگو با آنا: 

نودانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی عنصر اثربخش در جامعه هستند

نودانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی عنصر اثربخش در جامعه هستند
مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استادان و دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی یکی از عناصر مهم برای تبدیل محیط دانشگاه به محیط تعلیم و تربیت هستند. 
کد خبر : 873480

عاصمه قاسمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره خدمات دانشگاه آزاد به جامعه بانوان دانشجویی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه ظرفیت عظیمی که از بانوان دانشگاهی مانند هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان در خود جای داده همواره بر استفاده بهتر از آن‌ها تاکید دارد. 

وی افزود: مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی فراتر از آموزش است و حوزه تعلیم و تربیت اجتماعی را هم در بر می‌گیرد که در این راستا از ظرفیت بانوان دانشگاه  درعرصه‌های مختلف آموزشی، علمی پژوهشی، تربیتی و فرهنگی نهایت بهره را می‌برد. 

قاسمی تصریح کرد: تبدیل دانشگاه از محیط ناکارآمد به محیط کارآمد فرهنگی از اهداف ما در سند تحول تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ایجاد فضای تربیتی و فرهنگی و علمی و آموزشی است که استادان و دانشجویان و کارکنان دانشگاه یکی از عناصر مهم برای تبدیل محیط دانشگاه به محیط تعلیم و تربیت هستند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده ادامه داد: مرکز امور زنان و خانواده در ستاد تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به منظور توانمند سازی و ایجاد تسهیلات مناسب برای اشتغال سازی بانوان مستقر است که با همفکری و تعامل و تدبیر مناسب فضای خوبی را برای بانوان ایجاد می‌کند تا بتوانیم در سطح سیاست‌های کلان دانشگاه اثر گذار باشیم. 

ابلاغ دستورالعمل اتاق والد کودک به زودی 

قاسمی گفت: دفاتر امور زنان و خانواده در تمام واحد‌ها و مراکز دانشگاهی در استفاده از ظرفیت بانوان برای حل مسائل تاکید دارد. دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقای جایگاه بانوان شاغل شرایط مناسبی از جمله ایجاد فضا و مهد کودک و کودکستان ایجاد کرده است تا دانشجویان بتوانند به راحتی تحصیل کنند، همچنین دستور العمل اتاق والد کودک به زودی ابلاغ می‌شود تا این موضوع هدفمندتر ادامه یابد. 

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت از بانوان شاغل بنیاد خانواده را محکم‌تر می‌کند تا از تضعیف آن جلوگیری کند، در این راستا دستورالعمل جمعیت و حمایت از خانواده متناسب با قانون جمعیت جهت تسهیل گری از قبیل مرخصی و کاهش ساعت کاری بانوان و امتیاز تشویقی و ارتقا برای اعضای هیئت علمی‌ باردار در قالب اختصاص وام ابلاغ شده است. 

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده تاکید کرد: با شکل گیری کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در تمام واحد‌ها تلاش شده تا خانواده دانشجویان و استادان و کارکنان در این کمیته‌ها برای ارائه نظرات و پیشنهادات خود جهت ارتقای امکانات و خدمات حضور داشته باشند. 

دانشگاه آزاد اسلامی دارای شبکه بسیار بزرگ از بانوان نقش آفرین است

قاسمی با اشاره به تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی برای بانوان نودانشجو اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای شبکه بسیار بزرگ و واقعی از بانوان نقش آفرین است که نقش آفرینی دانشجویان دختر دانشگاه بسیار پررنگ‌تر است؛ چرا که آینده سازان و جامعه سازان این مملکت هستند و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند تا حین شرایط تحصیلی موفق زیست لذت بخشی در یک الگوی فرهنگی متناسب با جامعه داشته باشند و علاوه بر آموزش بتوانند تجربه خوبی از دانشگاه برای نقش آفرینی جهت جامعه سازی کسب کنند. 

افتتاح سرای نوآوری دختران دانشگاه آزاد اسلامی 

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دختران دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان جامعه سازان باید برای نقش آفرینی در حوزه خانواده و جامعه مهارت کسب کنند؛ بنابراین این عامل باعث می‌شود تا نقش آن‌ها را ویژه‌تر ببنیم. 

قاسمی با بیان اینکه نودانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به مسئولان امور زنان و خانواده در واحد‌ها با شکل دادن شبکه‌های دانشجویان دختر فضای مطلوبی را برای خود ایجاد می‌کنند، تاکید کرد: این شبکه‌ها در قالب نشست ها، دورهمی ها، گروه‌های مجازی و فعالیت‌های فرهنگی زیست دانشجویی به عنوان عنصر مهم فعالیت دارند و می‌توانند مطالبه گری کنند و ارتباط خود را با استادان حفظ کنند. 

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در معاونت امور زنان و خانواده پذیرای ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پیشنهادها، طرح‌ها و برنامه‌هایی هستیم که دانشجویان دختر ارائه دهند تا در طرح‌های کلان استفاده کنیم. آمادگی تمام مسئولان در این امور یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است. 

قاسمی اضافه کرد: معاونت امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد فضا‌های اختصاصی یا باشگاه دختران را جهت افزایش شور و نشاط و استراحت آن‌ها در نظر گرفته است و بسیاری از واحد‌ها این فضا‌ها را جهت استفاده بهتر دانشجویان شکل داده اند. 

وی با بیان اینکه بحث سرای نوآوری دختران یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف به ارائه خدمات اقدام کرده است که با هدف مهارت آموزی سرای نوآوری دختران را افتتاح می‌کند؛ بنابراین از استعداد‌ها و توانمندی‌های آن‌ها استفاده می‌شود تا بتوانیم توانایی آن‌ها را به مباحث تولید، سرمایه و اقتصاد پیوند بزنیم. 

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شورای راهبری زنان و خانواده در تمام استان‌ها با ریاست رئیس استان و اعضای دانشگاه تاسیس می‌شود و در آن مهم‌ترین بحث برنامه ریزی و سیاست گذاری برای بانوان دانشگاه است، دانشجویان دختر می‌توانند جهت بهبود مسائل با مسئول امور زنان و خانواده ارتباط بگیرند. 

قاسمی تاکید کرد: به زودی برنامه علمی زنان و خانواده در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرد و دانشجویان ارشد و دکتری برای انجام پایان نامه و رساله می‌توانند فعالیت‌های پژوهشی انجام دهند و این موضوع تنها مختص رشته‌های علوم انسانی نیست و شامل مابقی رشته‌ها می‌شود، البته این برنامه هنوز وارد پژوهشیار نشده و در حال انجام است، اما امیدوار هستیم تا ترم تحصیلی آینده محقق شود، اگر دانشجویی هم اکنون به این موضوع علاقه‌مند است می‌تواند با مراجعه به معاونت امور زنان فعالیت‌های پژوهشی انجام دهد. 

وی گفت: بحث خانواده یکی از موضوعات مهم در عرصه امور معاونت زنان است و با تدبیری که از سوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده، دفتر امور زنان و خانواده مسئول سیاست پژوهشی و سیاست گذاری در حوزه خانواده است، از این جهت حضور نمایندگانی از خانواده دانشجویان در کمیته تعامل دانشگاه و امور زنان و خانواده یک امتیاز است تا بتوانند با ارائه نقطه نظرات خود شورا را غنا ببخشند و پیوند موثر بین خانواده دانشجویان و دانشگاه آزاد اسلامی در جهت ایجاد تعامل خوب برقرار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته