دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1402 - 09:32

تربیت «دانشجویان مهارت‌محور» سیاست اصلی دانشگاه آزاد

تربیت «دانشجویان مهارت‌محور» سیاست اصلی دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: سیاست مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه تربیت دانشجویان مهارت‌محور در امور مرتبط با بازار کار است.
کد خبر : 872248

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، میثم عرب‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در شورای مرکز رشد واحد‌های فناور این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه در نسل کنونی باید بتواند دانشجویانی با مهارت در امور مرتبط با بازار کار تربیت کند چنانکه اکنون سیاست مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه همین اصل است.

وی افزود: مرکز رشد باید بتواند رابطه خوبی میان دانشگاه و صنعت ایجاد کند و همه دانشجویان از طریق این مرکز برای ورود به بازار کار آماده شوند. اکنون در بازار کار شرایط به گونه‌ای شده که صاحبان صنعت به شدت به دنبال استخدام نیروی انسانی متبحر هستند؛ اما نوع نگاه دانشگاه‌ها دانشجویان را آماده ورود به این شرایط نکرده است.

حسین خوشدل معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت مرکز رشد واحد‌های فناور این واحد دانشگاهی گفت: امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی برای ارتباط شایسته دانشگاه با صنعت در این مرکز فراهم است.

حمیدرضا طباطبایی مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز عنوان کرد: حدود ۱۰ شرکت و هسته در این مرکز مشغول به فعالیت هستند که توانسته‌اند خدمات ارزنده‌ای ارائه کنند و به دنبال سهولت در ارائه خدمات برای فعالیت هسته‌های دیگر هستیم.

توسعه پایدار نیازمند ارتباط دانشگاه و صنعت است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت و نوع فعالیت مراکز رشد در دانشگاه‌های کاشان، علوم پزشکی کاشان و آزاد اسلامی واحد کاشان بیان کرد: ایجاد ارتباط بین این مراکز و استفاده از تجربیات یکدیگر می‌تواند در رسیدن به هدف ما را یاری کند.

مجید برازنده اضافه کرد: ساختار صنعت در بسیاری موارد خود را بی‌نیاز از دانشگاه می‌بیند در حالی که ارتباط این دو برای رسیدن به توسعه پایدار لازم و ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته