دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نقشه‌برداری هوشمند با پرنده‌های تخصصی ساخت داخل

نقشه‌برداری هوشمند با پرنده‌های تخصصی ساخت داخل
محققان یک شرکت دانش‌بنیان با تولید پرنده نقشه‌برداری و دیده‌بان موفق به نقشه‌برداری هوشمند شدند.
کد خبر : 867229

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسن هجرت، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید پرنده نقشه‌برداری و دیده‌بان عنوان کرد: این تولیدات که در این شرکت طراحی و تجاری‌سازی شده از مزیت‌های خاصی مانند دقت در عکس‌برداری هوایی و قیمت مناسب برخوردار هستند.

این فعال فناور با اشاره به نیاز روزافزون بازار به پهپاد‌ها و روند رو به‌رشد استفاده از وسایل پرنده در سطح بین‌المللی عنوان کرد: تمرکز اصلی بر حوزه غیر نظامی و به صورت خاص نقشه‌برداری و دیده‌بانی هوایی است. پایش خطوط انرژی و نفت، محیط زیست، کشاورزی و جنگلبانی از جمله موارد مورد کاربرد است. شرکت‌های نقشه‌بردار و سایر حوزه‌هایی که نیاز به دیدبانی هوایی دارند از مشتریان این محصول به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه محصول تولیدی نمونه داخلی ندارد، عنوان کرد: در حوزه پهپاد‌های بال ثابت در سطح دنیا شرکت‌های سوئدی و سوئیسی فعالیت گسترده‌ای دارند، اما محصول این شرکت دانش‌بنیان، کاملاً هوشمند و خودکار بوده و دارای برخاست با لانچر برای مناطق صعب‌العبور و نشست با چتر است که امنیت پهپاد را به صورت قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

هجرت با اشاره به این‌که تولید و بهره‌برداری از نمونه ساخت ایران، هزینه‌های واردات و خروج ارز را کاهش داده است، ادامه داد: واردات نمونه مشابه این محصولات، عمدتاً از مبادی غیر رسمی و قاچاق صورت می‌گیرد و سه میلیون دلار ارز را از کشور خارج می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به مزایای پشتیبانی و هزینه تمام شده نمونه داخلی عنوان کرد: قیمت نمونه ساخت داخل، تقریباً یک سوم محصولات مشابه خارجی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته