دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساخت تجهیزات پرورش و برداشت میکروجلبک‌ها برای نخستین‌بار

ساخت تجهیزات پرورش و برداشت میکروجلبک‌ها برای نخستین‌بار
محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی تجهیزات برداشت و پرورش جلبک به نام «پدل‌ویل» برای نخستین‌بار در کشور شدند.
کد خبر : 859788

هومن سعدالله مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه در زمینه ساخت تجهیزات مرتبط با پرورش و برداشت میکروجلبک‌ها فعالیت می‌کنیم به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: میکروجلبک‌ها به عنوان مکمل‌های غذایی به منظور افزایش سلامتی و عملکرد رشد و تغذیه بسیاری از گونه‌های ماهیان دریایی، آب شیرین و ماهیان زینتی استفاده می‌شوند.

سعدالله، نبود تجهیزات مناسب برای پرورش و برداشت میکروجلبک‌ها را یکی از معضلات بزرگ در کشور دانست و اظهار کرد: در این راستا به همراه متخصصان با انجام تحقیق و توسعه درصدد برآمدیم تا این مشکل را برطرف کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: در زمینه تجهیزات برداشت و پرورش میکروجلبک‌ها در کشور نواقصی وجود داشت که در این راستا تلاش کردیم و موفق به طراحی و ساخت دستگاه «پدل‌ویل» استخر پرورش میکروجلبک، دستگاه‌های برداشت میکروجلبک اسپیرولینا و همچنین تجهیزات جانبی در مراکز پرورش شدیم و خدماتی را در این زمینه به کاربران و مشتریان ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از محصولات عرضه‌شده در حوزه آبزی‌پروری دستگاه تصفیه آب مزارع کشاورزی و استخر‌های پرورش ماهی است، اظهار کرد: این دستگاه با تغییرات ایجادشده علاوه‌بر موراد مذکور کاربرد‌های گسترده‌ای دارد.

سعدالله با اشاره به مزیت این محصول بومی نسبت به نمونه‌های خارجی، بیان کرد: تجهیزات بومی در این شرکت دانش‌بنیان نسبت به نمونه‌های مشابه در داخل و خارج از هزینه‌های ارزان‌تری برخوردار است.

این فعال حوزه فناوری با بیان اینکه تجهیزات برداشت جلبک در صنعت کشاورزی بسیار کاربرد دارد، اظهار کرد: به واسطه این سیستم اپراتور می تواند بدون آموزش اقدام به برداشت میکروجلبک کند.

به گفته وی، پرورش و برداشت میکروجلبک‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا افزایش قیمت آرد ماهی و همچنین کاهش دسترسی به آن موجب شده تا طی سالیان گذشته جستجو برای جایگزین‌های مناسب گیاهی به سرعت در حال توسعه باشد؛ از این رو میکروجلبک‌ها به دلیل سهولت پرورش و قیمت مناسب جایگزین مناسبی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته