دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1402 - 09:36

سخنگوی قوه قضائیه: ۵۰ درصد دعاوی حقوقی مربوط به اسناد عادی است

سخنگوی قوه قضائیه: ۵۰ درصد دعاوی حقوقی مربوط به اسناد عادی است
سخنگوی قوه قضائیه گفت: بر اساس گزارش‌ها بین ۵۰ تا ۵۵ درصد از پرونده‌های حقوقی دعاوی ناظر بر اسناد عادی است.
کد خبر : 857222

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود ستایشی در برنامه سلام صبح‌به‌خیر شبکه سه سیما، گفت: در رابطه با سند تحول قضایی اظهار کرد: سند تحول قضایی چشم‌انداز قوه قضاییه در تحولات اجرایی و عملیاتی است. این سند ۷ مأموریت اصلی است که بر اساس سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی ازجمله قانون اساسی جمهوری اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شده و افق و نگاه دستگاه قضایی از سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی افزود: درواقع این ۷ مأموریت اصلی در راستای پیاده‌سازی ۱۴ استراتژی کلان در قوه قضاییه در نظر گرفته شده است. همچنین ۲۰ چالش اولویت‌دار که در حال حاضر نظام با آن روبه‌رو است در سند تحول قضایی به آن اشاره شده است. ۴۷ عامل ریشه‌ای اولویت‌دار در این سند تدوین شده است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: سند تحول قضایی به کلیه مراجع قضایی در سراسر کشور ابلاغ شده است تا تمامی اقدامات بر اساس برنامه و در چهارچوب زمان‌بندی با متولی مشخص همراه با ارزیابی انجام شود.

ستایشی افزود: احیای حقوق مردم و گسترش عدالت و آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی جزو اصلی‌ترین برنامه‌های قوه قضاییه است که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مسئولان قضایی رویان تأکید کردند.

وی در مورد اسناد رسمی گفت: اسناد عادی مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ بر اساس گزارش‌ها بین ۵۰ تا ۵۵ درصد از پرونده‌های حقوقی دعاوی ناظر بر اسناد عادی است.

سخنگوی دستگاه قضا تأکید کرد: اسناد رسمی در حوزه تقنین است و در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تعیین تکلیف است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته