دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1402 - 13:20
به روش «بیوفلاک» در دانشگاه آزاد آزادشهر انجام می‌شود؛

شمارش معکوس بهره‌برداری از طرح تحقیقاتی پرورش متراکم ماهی

شمارش معکوس بهره‌برداری از طرح تحقیقاتی پرورش متراکم ماهی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر گفت: اجرای طرح پرورش متراکم ماهی در این دانشگاه با سرعت قابل قبولی در حال انجام بوده و در ۶ ماه نخست امسال قابل بهره‌برداری تحقیقاتی و تجاری خواهد بود.
کد خبر : 844256

محمدمهدی نادری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در آزادشهر با تشریح فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: واحد آزادشهر سال ۱۴۰۱ به اجرای طرح پرورش متراکم ماهی به روش بیوفلاک -که با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و در ۶ ماه نخست امسال قابل بهره‌برداری تحقیقاتی و تجاری خواهد بود- اقدام کرد.

این مسئول یادآور شد: این تکنیک پرورش ماهی که بررسی‌های اولیه آن به‌صورت چند پژوهش در قالب پایان‌نامه و رساله دانشجویی انجام گرفته می‌تواند در حوزه «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» در منطقه و کشور نقش بسزایی ایفا کند.

شمارش معکوس بهره‌برداری از طرح تحقیقاتی پرورش متراکم ماهی

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر مصمم است سال ۱۴۰۲ با تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان با تکنولوژی بالا و دانش فنی، وارد بخش درآمدزایی شده و بخشی از درآمد‌های این واحد دانشگاهی را از طریق فعالیت‌های غیرشهریه تأمین کند.

** حضور توانمند در در رویداد عصر امید کشوری و استانی

نادری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر سال گذشته با محصولات فناورانه شامل بهینه‌سازی و فرمولاسیون تولید غذا‌های فراسودمند، دوربین هوشمند تشخیص چهره، تخت خواب ضد زلزله، دستگاه ارزیاب کیفی محصولات کشاورزی، کشت بافت گیاهان و تسویه آب خاکستری در رویداد عصر امید کشوری و استانی شرکت کرد.

شمارش معکوس بهره‌برداری از طرح تحقیقاتی پرورش متراکم ماهی

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر، تمام سعی هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی واحد آزادشهر در راستای نیل به اهداف ابلاغی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و به‌طور نسبی در این زمینه موفق بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر با انعقاد قرارداد با ادارات و ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی استان گلستان، سعی دارد نقش خود را به‌عنوان پایگاه علمی در حل مسائل منطقه و استان ایفا کند که از آن جمله می‌توان انجام طرح‌های پژوهشی مشترک با اداره کل زندان‌ها، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل بهزیستی و استانداری گلستان را ذکر کرد که همگی با رویکرد حل مسئله و برطرف کردن مشکلات بوده است.

نادری بیان کرد: ایجاد سایت پرورش متراکم ماهی به روش بیوفلاک،  راه‌اندازی آزمایشگاه کشت‌بافت گیاهی برای تکثیر گونه‌های نادر و سخت تکثیر، ثبت سه شرکت فناور و استقرار سه هسته فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر ازجمله اقدامات این واحد دانشگاهی در راستای تحقق شعار سال گذشته با عنوان «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» بوده است.

شمارش معکوس بهره‌برداری از طرح تحقیقاتی پرورش متراکم ماهی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته