دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
«سوپر ماریو» از همه شخصیت‌های انیمیشنی محبوب سبقت گرفت؛

تاریخ‌سازی انیمیشن یونیورسال در اکران افتتاحیه

تاریخ‌سازی انیمیشن یونیورسال در اکران افتتاحیه
انیمیشن «فیلم برادران سوپر ماریو»، محصول کمپانی یونیورسال در اکران افتتاحیه خود با استقبال ویژه‌ای مواجه شد و رکوردی خاص در تاریخ انیمیشن به جا گذاشت.
کد خبر : 841126

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، انیمیشن سینمایی «فیلم برادران سوپر ماریو» که اکران آن از ۱۶ فروردین به صورت جهانی آغاز شده است، با استقبال ویژه‌ای مواجه شد و در حالی که کمتر کسی از این اثر انتظار رکوردشکنی داشت، توانست بزرگترین افتتاحیه تاریخ برای یک انیمیشن سینمایی را به نام خود ثبت کند.

این انیمیشن که تولید آن از ژانویه ۲۰۱۸ آغاز شده بود و گروهی چند صد نفره، بیش از سه سال روی آن کار کرده بودند، در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار هزینه روی دست تولیدکنندگان گذاشته بود، اما این رقم خیلی زود جبران شد و در همان اکران افتتاحیه توانست به رقم ۳۷۷ میلیون دلاری برسد. یعنی در همان روز‌های نخست هم هزینه تولید این اثر به طور کامل بازگشت، هم سود چند برابری به تولیدکنندگان رسید و هم با ثبت یک رکورد، نام این اثر در تاریخ فروش سینما، به ثبت رسید.

انیمیشن سینمایی «فیلم برادران سوپر ماریو» اثری بر اساس فرنچایز بازی‌های ویدئویی «سوپر ماریو» از کنسول نینتندو ساخته شده. بازی قدیمی و محبوبی که در کشور ما نیز طرفداران فراوانی داشت و هنوز هم نسخه‌های قدیمی آن برای بسیاری از ما خاطره‌انگیز است.

این اثر به کارگردانی مشترک آرون هوروث و مایکل ژلنیک ساخته شده و تعداد زیادی از بازیگران مطرح هالیوودی به عنوان صداپیشه در آن حضور دارند. بازیگرانی همچون کریس پرت (ماریو)، آنیا تیلور جوی (پرنسس پیچ)، چارلی دی (لوئیجی)، جک بلک (باورز)، ست روگن (دانکی کونگ)، ستاره‌های این فیلم در بخش گویندگی هستند.

انیمیشن «فیلم برادران سوپر ماریو» این روز‌ها باوجود که در گیشه‌ها موفق عمل می‌کند، اما هنوز نتوانسته نظر منتقدان را به سمت خود جذب کند. اگرچه مجموعه بازی‌های «سوپر ماریو» به قدری پرطرفدار و محبوب بوده که سازندگان این اثر امیدوارند هواداران بازی، پشت اثر را در زمان اکران خالی نکنند. اتفاقی که از همین ابتدای اکران رخ داده و حالا این انیمیشن سینمایی به یکی از آثار شاخص سینمای جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته