دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1401 - 10:16
سنتکام اعلام کرد؛

حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه
فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام از حمله موشکی به یکی از پایگاه های این کشور خبر داد که بدون مجوز دولت دمشق در خاک سوریه دایر شده‌اند.
کد خبر : 837538

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه ای اعلام کرد: به پایگاه نظامی این کشور به نام «القریه الخضرا» (روستای سبز) واقع در شمال شرق سوریه حمله موشکی شده است.

سنتکام افزود: شب گذشته (دوشنبه) ساعت ۸:۲۳ به وقت محلی، دو فروند موشک به نزدیکی محل استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی اصابت کرده اما خسارت و تلفاتی به دنبال نداشته است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که هیچ یک از نیروهای آمریکایی و یا ائتلاف بین المللی کشته نشدند و همچنین زیرساخت ها و تجهیزات ائتلاف آسیب ندیدند.

آنطور که گفته می شود، ارتش آمریکا و نیروهای خارجی همپیمان آن موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش، ۲۸ پایگاه نظامی در سوریه دارند که از این تعداد، ۱۷ پایگاه در استان الحسکه، ۹ پایگاه در استان دیرالزور و ۲ پایگاه در استان حمص واقع شده اند.

با شکست گروه تروریستی داعش در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

دولت دمشق بارها تاکید کرده است که آمریکایی‌ها و شبه نظامیان وابسته به آنها که در شرق و شمال شرق سوریه مستقر هستند، هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنها غیر قانونی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته