دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1401 - 14:48
پس از ۱۲ سال؛

وزیر خارجه اردن به سوریه سفر می‌کند

وزیر خارجه اردن به سوریه سفر می‌کند
رئیس دستگاه دیپلماسی اردن بعد از سال ها قطع رابطه با سوریه، به نشانه همدردی با زلزله زدگان،‌ سفری به دمشق خواهد داشت و بعد از آن نیز راهی ترکیه می‌شود.
کد خبر : 832254

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، شبکه تلویزیونی «المملکه» اردن از سفر «أیمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور به سوریه و ترکیه خبر داد.

وی قرار است در این سفر، ضمن دیدار با مقامات این دو کشور، در راستای اجرای دستورات «عبدالله دوم» شاه اردن، امکان ارسال کمک های بشردوستانه و مورد نیاز زلزله زدگان را بررسی کند.

این اولین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی اردن به سوریه طی ۱۲ سال گذشته است زیرا اردن از جمله کشورهای عربی بود که در سال ۲۰۱۱ به عنوان بخشی از تصمیم اتحادیه عرب پس از نشست اضطراری در قاهره، سوریه را تحریم و از اعتراضات گسترده در این کشور حمایت کرد، همچنین برای پذیرش توافق با تروریست‌های مسلح به دولت دمشق فشار آورد.

با این حال، روابط بین اردن و سوریه در سال‌های اخیر در چندین سطح به حالت عادی بازگشته زیرا «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در سال ۲۰۲۱ با «عبدالله دوم» شاه اردن تماس تلفنی برقرار کرد و دیدارهایی بین وزرای خارجه دمشق و امان برای بازگشایی مرزهای دو کشور و همچنین بازگشت مبادلات اقتصادی انجام شد.

به ادعای المملکه، اردن در بحبوحه کمپین بین المللی همدردی با زلزله زدگان سوریه و ترکیه، اولین کشوری بود که محموله‌های بزرگ کمک به هر دو کشور را ارسال کرد.

در این پیوند، ریاست جمهوری سوریه در روزهای گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از زلزله اخیر، «عبدالله دوم» شاه اردن در تماس تلفنی با رئیس جمهوری سوریه ضمن تسلیت به زلزله زدگان، همبستگی خود را با ملت سوریه اعلام کرد.

۶ فوریه برابر با ۱۷بهمن ماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر بخش‌هایی از ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و به دنبال آن پس‌لرزه‌های شدیدی رخ داد که تاکنون ۴۱ هزار کشته در پی داشته است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته