دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1401 - 10:35
در بیانیه‌ای سنتکام مطرح شد؛

ادعای آمریکا درباره انهدام «پهپاد ساخت ایران» در سوریه

ادعای آمریکا درباره انهدام «پهپاد ساخت ایران» در سوریه
سنتکام مدعی انهدام یک فروند پهپاد ساخت ایران شده که قصد انجام عملیات شناسایی از یکی از تاسیسات نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه را داشته است.
کد خبر : 832163

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در پیامی توئیتری مدعی شد که دیروز سه شنبه در ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی، نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه یک فروند پهپاد که مشغول عملیات تجسسی بر فراز یکی از تاسیسات نظامی آن‌ها بوده است را، سرنگون کرده اند.

نکته قابل تأمل آن است که سنتکام مدعی است که این پهپاد ساخت ایران بوده است.

نظامیان آمریکایی بدون کسب رضایت دولت سوریه و با ادعای حمایت از نیرو‌های کرد مخالف دمشق، کنترل بخش‌هایی از شمال شرق سوریه را در استان‌های «الحسکه»، «الرقه»، «حلب» و «دیرالزور» در اختیار دارند- گستره‌ای جغرافیایی که بزرگترین منابع نفت و گاز سوریه را در خود جای داده است.

در شرایطی که مردم سوریه، به دلیل جنگ داخلی و تحریم‌های غرب با مشکلات اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند، شواهدی مبنی بر سرقت منابع انرژی آن‌ها از سوی نظامیان آمریکایی وجود دارد.

حدود پنج روز پیش، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که ارتش آمریکا بیش از ۸۰ درصد تولید نفت سوریه را غارت می‌کند و با قاچاق سبد غذایی مردم باعث افزایش بحران انسانی در این کشور شده است. 

وی از آمریکا خواست به خاطر وقوع زلزله شدیدی که ۹ روز پیش رخ داد و علاوه بر مناطق جنوبی ترکیه، بخش‌هایی از شمال سوریه را هم تخریب کره است، فورا تحریم‌های یک جانبه علیه این کشور را لغو و زمینه را برای ورود کمک‌های انسان دوستانه به آن هموار کند.

شمار قربانیان زلزله اخیر سوریه به ۵ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته