دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1401 - 09:50
عملیات نجات در نقطه پایان؛

شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از مرز ۴۱ هزار نفر گذشت

شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از مرز ۴۱ هزار نفر گذشت
امدادگران سازمان ملل، با گذشت ۹ روز از زلزله‌ای که هفته گذشته مناطقی از ترکیه و سوریه را لرزاند و بیش از ۴۱ هزار کشته بر جای گذاشت، به پایان ماموریت نجات افراد گرفتار در زیر آوار نزدیک می‌شوند.
کد خبر : 832136

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، شمار قربانیان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری که ۹ روز پیش بخش‌هایی از مرز ترکیه و سوریه را لرزاند و خسارات شدیدی را در هر دو کشور به بار آورد، تا این لحظه به بیش از ۴۱ هزار نفر رسیده است.

شمار قربانیان ترکیه، ۳۵ هزار و ۴۱۸ نفر اعلام می‌شود حال آنکه این رقم برای سوریه ۵ هزار و ۸۰۰ نفر است.

با گذشت بیش از یک هفته از زمین لرزه، سازمان ملل می‌گوید که عملیات نجات افرادی که زیر آوار مانده اند، رو به پایان است چراکه به طور طبیعی بعد از گذشت این مدت زمان، یافتن نشانه‌هایی از حیات انسانی در زیر خروار‌ها خاک و مصالح ساختمانی بعید است.

با این حال در شرایطی که به معجزه شباهت دارد، دیروز سه شنبه در هشتمین روز از آواربرداری، ۹ نفر در ترکیه زنده از زیر خرابه‌های زلزله بیرون کشیده شدند.

سازمان ملل می‌گوید از این پس، تمرکز باید بر ارائه خدمات به بازماندگان متمرکز باشد- افرادی که در سرمای طاقت فرسای مناطق زلزله زده بی خانمان شده اند و بسیاری از آن‌ها به دلیل شوک حاصل از این فاجعه طبیعی به خدمات بهداشت روان نیاز دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته